Photo ofRUTA DELS CORRALS I FORNS DE FULLEDA / CORRAL DE CA L'AGUILÓ / FORN DE CALÇ DE LES GRANADES / CORRAL DEL PO / CORRAL DEL PRIM Photo ofRUTA DELS CORRALS I FORNS DE FULLEDA / CORRAL DE CA L'AGUILÓ / FORN DE CALÇ DE LES GRANADES / CORRAL DEL PO / CORRAL DEL PRIM Photo ofRUTA DELS CORRALS I FORNS DE FULLEDA / CORRAL DE CA L'AGUILÓ / FORN DE CALÇ DE LES GRANADES / CORRAL DEL PO / CORRAL DEL PRIM

March 25, 2024
March 2024

near Fulleda, Catalunya (España)

Benvinguts a aquesta màgica ruta familiar per Fulleda, pensada especialment per a famílies amb nens a partir de 6 anys. Classificada com a fàcil, aquest itinerari us portarà a explorar alguns dels racons més emblemàtics del terme, tot i que inclou trams de pujada constant i de baixada que requeriran l'assistència d'un adult.

El nostre viatge comença amb un tram compartit d'anada i tornada d'un quilòmetre, per després adentrar-nos en la naturalesa a través d'una ruta circular pel fondo de les Granades. La primera parada és al corral de ca l'Aguiló, un dels més grans i impressionants de la zona. Tot i que part de la seva estructura ha sofert danys, encara podem admirar la cisterna interior i les diferents estances que una vegada van ser ús dels pastors i els seus ramats. Precaució amb les pedres soltes!

Continuem pel fondo de les Granades fins a arribar a la serra del Comandou. Aquí, ens espera un lleuger ascens que ens durà fins a un dels forns de calç conservats en aquest paratge. Aquest punt és ideal per a una parada educativa on podreu explicar als més petits sobre l'antic ofici de calcer i observar les restes de la darrera cuita.

Després, baixarem cap al corral del Po, que manté gran part de la seva estructura original i una cisterna per a l'abeurament dels animals. La nostra ruta segueix fins al corral del Prim, el conjunt més gran en superfície de Fulleda, amb dues construccions que en el passat van servir d'aixopluc tant per als pastors com per als animals.

Finalment, el camí ens portarà de retorn a Fulleda, tancant així aquesta aventura plena de descobriments. A través de camins amples, carrerons estrets i antics camins de ramaderia, aquesta ruta no només us permetrà gaudir de la bellesa natural de l'entorn, sinó també connectar amb la història i el patrimoni rural de Fulleda.

Recomanacions:

Porteu aigua suficient i berenars per a les parades.
Calçat còmode i adequat per a caminar.
No oblideu la càmera per capturar els moments més especials.
Respecteu l'entorn natural i les restes històriques.
Prepareu-vos per a una experiència inoblidable descobrint els tresors amagats de Fulleda en família!

CORRAL DE L'AGUILÓ

FORN DE CALÇ

CORRAL DEL PO

CORRALS DEL PRIM

• oborgui Mar 29, 2024

Gracies per tantes rutes i tan xules com aquesta, nosaltres l'hem modificat una mica per no anar i tornar pel mateix cami, pero ens an agradat molts els nous camins gràcies

• Photo of Fulleda Turisme Actiu
    Fulleda Turisme Actiu Apr 4, 2024

Gràcies a vosaltres @oborgui - comentaris com el vostre ens donen força per seguir endavant!