Ruta del Fem Salut! CAP Lloreda - Creu de Montigalà

Photo ofRuta del Fem Salut! CAP Lloreda - Creu de Montigalà Photo ofRuta del Fem Salut! CAP Lloreda - Creu de Montigalà Photo ofRuta del Fem Salut! CAP Lloreda - Creu de Montigalà

February 7, 2017
February 2017

near Badalona, Catalunya (España)

Ruta urbana amb una part de muntanya (senderisme) de recorregut moderat d'una distància de més de 5km. Els punts de sortida i arribada són els mateixos. Sortim des del CAP Lloreda i anem direcció Parc de Montigalà pugem pel parc deixant a mà dreta la Clínica del Carmen, tot recte passant per sota de l'autopista i ja agafem la ruta indicada al cartell informatiu de la Serralada de Marina anem pel camí de terra trobant al nostre pas les rüines de l'antic Convent de Carlemany. La tornada la fem pel cantó contrari a la pujada passant pels mateixos punts anteriors. Com a punts d'interés trobem les zones verdes de Montigalà, part de la Serralada Marina, el centre sanitari del Carme, la B-20...

PictographPanorama Altitude 471 ft

Creu de Montigalà

La Creu de Montigalà és una creu de ciment armat, originàriament de pedra, situada al turó de Montigalà de Badalona (Barcelonès), justament al cim d'aquesta muntanya, la creu fa uns 4 metres d'alçada. La primera creu, dissenyada per l'arquitecte Joan Amigó fou col·locada el 28 de setembre de 1913 amb motiu de les festes constantinianes commemorant l'Edicte de Milà del 313, en què el cristianisme es convertia en religió tolerada, encara que en aquell moment la creença era que l'emperador Constantí l'havia feta oficial. Els actes culminaren amb una gran processó des de Santa Maria dues el 12 d'octubre. En l'acte participaren el cos de Portants del Sant Crist. La seva benedicció final fou el dia 19 d'octubre. La creu fou destruïda durant la Guerra Civil (1936-1939), i novament dreçada, en ciment armat. El 3 de maig de 2013 se celebraren els primers actes de commemoració del centenari de la creu i estan previstos altres actes al setembre.