Ruta de l'Exili, La Vajol-Coll de Lli- Les Illes

Photo ofRuta de l'Exili, La Vajol-Coll de Lli- Les Illes Photo ofRuta de l'Exili, La Vajol-Coll de Lli- Les Illes Photo ofRuta de l'Exili, La Vajol-Coll de Lli- Les Illes

August 11, 2013
August 2013

near la Vajol, Catalunya (España)

Ruta de l'Exili, avui hem caminat per un tall de la nostre història, aquesta ruta la va realizar el President Companys en dirección a l'Exili, acompanyat pe l'Azaña, president de la República espanyola, també per en Negrin President de Govern espanyol i per l'Aguirre, president Basc; tots ells i milers de persones més van abndonar el nostre país per aquesta ruta l'any 1939 fugint de les tropes franquistes.
La ruta és molt sencilla, no en feu cas del desnivell, últimament l'apareill en falla com una escopeta de fira, el desnivell no supera els 400 metres. Sortim a dos kilometres de La Vajol, agafem una pista a ma esquerra desprès del Restaurant Comaulis, amb una lleugera pendent arribem al coll de Lli, està molt ben indicat i girem cap al nord seguint un corriol, ben acompanyats per un bosc frondòs fins el poble francés de Les Illes, parada per esmorsar i visita a l'Hostal del Trabucaires (ocupat aquells dies de l'any 1939 per tant insignes personatges).
Un cop ben amarats d'història retornem per el corriol en sentit oposat fins el Coll de LLi, aquí decidim desviar-nos una mica per tirar unes fotos al Castell de Cabrera agafant una ruta que ens portaría al Santuari de Les Salines; retornem per on hem vingut fins on hem deixat el vehicle.
Excursió curta per un dia de força calor però molt interessant per les connotacions històriques.
ULL ¡¡¡¡ NO EN FEU CAS DEL DESNIVELL, NO TÉ MÉS DE 400 METRES ¡¡¡¡

PictographMountain hut Altitude 1,810 ft

Nucli de les illes

Nucli de les Illes(Françe)