Ruta de la Formiga

October 10, 2009
October 2009

near Sant Hilari Sacalm, Catalunya (España)

Segona part de la ruta Les Clotes, la seguim on la vam deixar. Pista del Sobirà abans d'arrivar a Can Calabres a l'esquerra, ens trobem dos corriols agafem el de la dreta (tornarem pel de l'esquerra) que baixar tot seguint marques de GR, atravessem el torrent de la font del gavatx (el GR continuar recte, nosaltres anirem cap a l'esquerra). En una estona ens trobem a la dreta la font del vern, la del gavatx i a l'esquerra un cedre monumental. Pals indicadors de la ruta. El camí voreja el torrent, el so de l'aigua i el pio pio dels ocells ens acompanyen fins arrivar a la font de la formiga. Enlloc de torna pel mateix camí seguim recte per un corriol que baixar al fons del barranc on meravellat em quedo de sobte quan descobreixó un toll on cau l'aigua del torrent en un salt de 3 metres. Tornem al camí principal per seguir fins passada la font del gavatx per desviar-nos a la dreta (camí indicat), atravessem un altra cop el torrent, dreta o esquerra? dubtem, anem cap a l'esquerra...quan portem una estona m'adono que era a la dreta pero veig que anem a parar al mateig lloc. El camí fa pujada, bagues de castanyers ens acompanyan. Sortim a una pista més marcada i anem a l'esquerra fins que anem a sortir al punt d'inici. Un passeig abans de dinar per estirar les cames i gaudir dels bosc, l'aigua i de la solitud de l'entorn, gràcies natura.

• Photo of Paramecium Sus
    Paramecium Sus Jul 20, 2021

Molt bé la passejada. Gràcies per l'explicació. Hi ha un tros que l'hem fet diferent. Però suposo que des del 2016,és normal que hagi canviat...

Quan el text diu que veiem la font del Gavatx i tirem a l'esquerra, no hem vist cap camí a l'esquerra i hem anat recte. Tampoc hem vist el cedre, però pot haver canviat des del 2016.
    Dr totes formes, molt recomanable per fer una passejada.