Ruta Barranc de l'Encanta

June 13, 2016
June 2016

near Planes, Valencia (España)

La ruta está iniciada en la Font Nova de Planes, on hem omplit la cantimplora per començar la ruta.
La primera part d'aqueta a consistit en la putjada fins al cim de la muntanya; Per un camí ample i esfaltat, deixant als dos costats els bancals. El camí s'anomena "El Collao".
La segona part, quan em arribat dalt, a consistit en descendre el Barranc; El camí es una senda estreta, però s'observen unes vistes molt boniques.
La tercera part, a sigut com una ruta pels tolls de l'Encanta (bassetes d'aigua) Primer em passat al Blavet, a continuació per l'Estret i el Molí Mató, un molí antic, ara en ruines, i ja per últim em putjat al Gorg del Salt, el mes conegut del Barranc, és el toll més gran i consta també d'una cascada, ara amb poca aigua.
La quarta tart a sigut la putjada cap a la carretera per a deixar arrere el paratge del Barranc; Aleshores, em seguit uns 100 metres per carretera fins arribar al següent tram.
La quinta i última part a consistit en seguir un camí, anomenat camí de Benicapsell, que és distint al primer, i es diu així, per que ens porta a un petit Barranc anomenat així, Barranc de Benicapsell, continuant i deixant aquest arrere
, ens ha portat al lloc inicial de la ruta, on també es pot veure l'aqüeducte medival que té el poble i encara es conserva.

La ruta és de dificultat mitjana, ja que té grans putjades i baixades.