Photo of(RUTA AMB NENS) Calldetenes + Camí del Torrental + Cova de la Bruixa + Sant Marc + Calldetenes Photo of(RUTA AMB NENS) Calldetenes + Camí del Torrental + Cova de la Bruixa + Sant Marc + Calldetenes Photo of(RUTA AMB NENS) Calldetenes + Camí del Torrental + Cova de la Bruixa + Sant Marc + Calldetenes

2 mi
45 minutes
July 9, 2016
July 2016

near Calldetenes, Catalunya (España)

GENERAL:

Sortida circular per la zona de Calldetenes on visitarem la zona del Torrental fins arribar a Sant Marc. Apte per tots els públics.

ACCÉS:

Aparcament zona ajuntament.

RECORREGUT:

Sortirem de l'aparcament direcció a la zona esportiva del Calldetenes. Arribats aquest punt trobarem l'inici del camí del torrental.

Aquest petit tram del recorregut és molt fresc, fins arriba en un petit pont de pedra. La zona ha sigut rehabilitada per la gent del camp de treball de Calldetenes ''Recupera el torrent de Sant Marc''en el nou camí i podrem trobar bancs per fer una mica de pica-pica, un pont de pedra i un excel·lent camí de pista.

Un cop trobem el pont de pedra ens desviarem a mà esquerra per entrar dins el torrent.

Caminats uns pocs metres ens desviarem a mà dreta per anar a trobar la cova de la bruixa.
Aquesta cova és coneguda per les moltes llegendes que s'hi expliquen... Es parla de què va se un amagatall durant la guerra civil. També que i vivia una bruixa que si et ficaves dintre la cova i arribaves fins al final, ella t'agafa i no et deixava sortir,etc.

Deixat aquest punt tornarem agafar el torrent fins a arribar els peus de Sant Marc. Deixarem el petit torrent i començarem a pujar direcció a Sant Marc.

L'ermita de Sant Marc església més moderna construïda pels senyors Rossell, antics propietaris del mas la Serra.
Aquesta ermita domina el turó més alt del poble i presenta una magnífica vista sobre la plana d´Osona. Durant l´any 1972 un llamp va esquerdar la figura de guix del Sant.

Vist Sant Marc tornarem agafar el sender per on hem arribat. Aquest sender el seguirem durant uns pocs metres per desviar-nos a la nostra esquerra direcció el sender local.

Aquest sender ens fera carenejar tota la zona del Torrental per la seva part més alta. Poden observar les vistes de la plana.

Seguint el sender arribarem de nou a la població de Calldetenes.

PUNTS INTERÈS:

El Restaurant de Sant Marc està fora de servei per jubilació dels encarregats.
La ruta passa bona part per l'interior del torrent normalment sec.