RUTA 11. PASSEJADA AL BALÇ DE FONTANILLES

Photo ofRUTA 11. PASSEJADA AL BALÇ DE FONTANILLES Photo ofRUTA 11. PASSEJADA AL BALÇ DE FONTANILLES Photo ofRUTA 11. PASSEJADA AL BALÇ DE FONTANILLES

June 16, 2016
June 2016

•   4.2 2 Reviews

near Sant Martí de Tous, Catalunya (España)

1. Inici de l'excursió

• Photo of ramonz
    ramonz Nov 12, 2016

Autor: Anoia Turisme

Una passejada curta, fàcil i espectacular.
    Aquest passeig ho té tot perquè ho gaudeixi tota la família. Discorre gran part per un camí envoltat de vinyes, cereals i boscos agradables que configuren el paisatge de la vall de Miralles.
    Durant la ruta descobrirem els secrets del Balç de Fontanilles

BALÇ DE FONTANILLES
    És una balma gegant o cavitat en una paret de roca de gran interès geològic. La seva flora i paisatge la converteixen en un paratge d’una bellesa especial. En aquesta zona de gran importància arqueològica, s’hi han trobat restes provinents d’assentaments antròpics i en les proximitats hi trobem restes d’un poblat ibèric i d’un taller d’explotació de sílex

ELS CEREALS I LES VINYES
    En aquesta caminada coneixerem de ben a prop la importància dels cultius de vinya i cereals en el territori de Miralles que està configurat per multituds de masies i cases pairals disperses, fent que el municipi no tingui un nucli de població

ELS TORRENTS I RIERES
    Durant la ruta ens acompanyaran els torrents i rieres que es formen per l’aigua de pluja que descendeix des de la serra fins arribar a la riera de Miralles. Durant la ruta, entre el torrent de la creu de Fransola i el torrent de Fontanilles gaudirem dels contrastos entre els boscos de ribera i els boscos mediterranis que conviuen en aquest espai donant una varietat de vegetació i fauna important

SANTA MARIA DE MIRALLES
    Ocupant la vall de Miralles, les masies es distribueixen per tot el territori agrícola, especialitzat en la vinya. Un 30% del municipi és declarat d’interès natural i té escampats en ells indrets patrimonials de gran valor per descobrir.
    Diverses masies actualment són restaurants i allotjaments on poder fer parada i fonda

• Silvia1234 Jun 22, 2020

Entorn precios

• Photo of pdesc
    pdesc Jan 3, 2021

Ruta fàcil i molt assequible per fer amb nens de 6 i 7 anys.