Rotterdam

-8 ft
August 17, 2022
August 2022

near Schiebroek, Zuid-Holland (Nederland)

Estan a Països Baixos avui hem visitat la ciutat de Rotterdam.
És la segona ciutat més poblada del país. El 14 de maig del 1940 el bombardeig de l' Alemanya nazi va acabar amb tot el centre urbà de la ciutat. Des de les postguerra, la modernitat i l'avantguarda arquitectònica han omplert els carrers de la ciutat i va florir amb rapidesa en les dècades següents gràcies a la reducció de les barreres comercials entre els Estats membres de la Unió Europea. El port de Rotterdam és el més gran d'Europa i el segon del món, després del port de Xangai (Xina).
Com en les darreres grans ciutats, hem aparcat el cotxe a les afores "Aparcament Kleiweg" i gràcies al pàrquings de bicis vigilats i gratuïts que ofereix la ciutat, ens hem desplaçat fins al costat de l'Ajuntament "Stadhuis Rotterdam", a partir d'aquí la visita l'hem fet a peu.
Rotterdam és una ciutat moderna, on afloren els edificis moderns amb grans reptes arquitectònics i de disseny, i ho comprovem només de passejar per darrera l'Ajuntament en direcció a la Catedral de Rotterdam - Grote Kerk (Sint-Laurenskerk), que després de visitar-la, anem direcció l'espectacular Estació Central i pel camí veiem les construccions Edifici W200, Edifici Unilever, Edifici Delftse Poort.
L'estació de tren de Rotterdam Centraal situat a la plaça de l'Estació, es va inaugurar oficialment el març del 2014.
D'aquí ens dirigim cap al Markthal però abans passem per Kruisplein envoltada de grans moderns edificis, per la plaça Schouwburgplein al centre de Rotterdam on hi ha el Teatre Municipal i sala de concerts, també passem pel sota de World Trade Center que es troba al Coolsingel i a Beursplein. És un important centre de negocis amb aproximadament 200 oficines. L’edifici té 93 metres d’alçada.
Continuant ruta al Markthal trobem El passatge comercial enfonsat, conegut localment com a 'Koopgoot' ('canal de les compres'). La travessa enllaça dos carrers comercials importants, Lijnbaan i Hoogstraat, a través de l'estació de metro subterrània de Beursplein. L'interior de la travessa va ser dissenyat per Jon Jerde, el guru nord-americà de la compra divertida.
Un cop arribem al Markthal, quedem impressionats per la seva dimensió, moderna construcció i espectacular combinació amb els habitatges que el formen. Es un edifici residencial i d'oficines amb un mercat a sota. L'edifici va ser inaugurat al 2014 per la reina Màxima dels Països Baixos. A més del gran mercat, el complex alberga 228 apartaments, 4.600 m2 de locals comercials i un aparcament subterrani de 4 plantes amb una capacitat de més de 1.200 cotxes.
Sortim del Markthal per la porta principal, a la plaça on hi ha l'estació de tren, de metro, bus i altres connexions anomenada Blaak, on antigament hi havia una l'estació central que va ser enderrocada durant la Segona Guerra Mundial i renovada al 1953, i de seguit ens trobem envoltats del moderns d'edificis, entre d'altres, el Llapis, La Biblioteca Central, i com no Les Cases Cub, destacant el contrast de l'antiga Grote Kerk Sint-Laurenskerk.
Tot seguit visitem les famoses Cases Cúbiques, "Kubuswoningen" que són un conjunt de cases en forma de cub inclinat construïdes al 1979 dissenyades per l'arquitecte Piet Blom. El seu disseny representa un poble dins de la ciutat, on cada casa representa un arbre, i totes les cases juntes, un bosc.
Sortint d'aquest meravellós mont de fantasia i creativitat urbanística, ens dirigim cap al Riu Nieuwe Maas que de lluny ja divisem el pont Erasmusbrug que el creuarem més tard, i vorejant el riu i després el Het Park arribem a temps per visitar la Torre Euromast.
La Torre Euromast amb unes vistes impressionants de Rotterdam, va ser construïda el 1960 per a l'exhibició i el festival de jardineria Floriade, dissenyada per l'arquitecte HA Maaskant, feta de formigó armat i només van trigar 23 dies a construir-la.
Al principi, la torre tenia 100m. d'alçada essent l'edifici més alt de Rotterdam, però després es van anar construint edificis més alts per treure-li aquest títol. Així que se li va afegir el Space Tower fent que aquesta arribés als 185m. d'alçada recuperant el seu títol.
Euromast està classificada en una de les 37 torres més altes i belles del món, com ara la Torre Eiffel, el Burj Khalifa i l'Empire State Building.
Després de creuar de nou el Het Park ens dirigim al C/ Parklaan on la majoria de les cases, construïdes a mitjans del segle XIX, són monuments nacionals que després de la recuperació de terres cap al 1850, s'hi van establir uns del habitants més rics de Rotterdam.
Al final del C/ Parklaan ens trobem el Port Veerhaven, port de ferris del segle XV, doncs era l'única connexió entre les ribes nord i sud del Nieuwe Maas.
Tot seguit ens trobem de nou davant del pont d'Erasmus o Erasmusbrug, que porta el nom del gran humanista i teòleg holandès del segle XVI. Va ser dissenyat per Ben van Berkel i inaugurat el setembre de 1996. Té 802 mt de llargada amb 33.8 mt d'amplada i la seva estructura de 40 cables d'acer s'eleven cap al cel uns 139 mt simulant un gran cigne blanc sobre les aigües del riu. El pont connecta el costat nord del centre de la ciutat amb el modern i avantguardista districte de Kop van Zuid.
Després de creuar-lo i veure la seva majestuositat, ens hem posat al peu d'un dels edificis més moderns de Rotterdam, De Rotterdam. Els seus 44 pisos sumen una superfície total d'aproximadament 160.000 m², que el converteixen en l'edifici més gran dels Països Baixos i l'any 2014 va ser guardonat com el ''Millor gratacels de l'any a Europa''.
També hem tingut la sort de veure ancorat l'espectacular vaixell Queen Mary 2 un dels transatlàntics més grans del món.
I ja de camí de tornada passem per un dels ports històrics de Rotterdam El Leuvehaven el qual s'utilitza, entre altres coses, com a museu a l'aire lliure del Museu Marítim de Rotterdam.
Ha estat un dia molt intens i de ben segur que haurem de tornar, doncs amb un dia és impossible assaborir l'espectacular interès de la ciutat.
Fins aviat.

PictographCar park Altitude 9 ft

PictographPhoto Altitude 15 ft

PictographPhoto Altitude 27 ft

PictographCar park Altitude 25 ft

PictographPhoto Altitude 40 ft

PictographPhoto Altitude 9 ft

Meentbrug

Catedral de Rotterdam - Grote Kerk (Sint-Laurenskerk)

PictographPhoto Altitude 46 ft

PictographPhoto Altitude 64 ft

PictographPhoto Altitude 57 ft

Edifici Delftse Poort

PictographPhoto Altitude 39 ft

Stationsplein - Estació Central

PictographPhoto Altitude 24 ft

PictographPhoto Altitude 23 ft
Photo ofStationsplein - Estació Central i Rotterdam Marriott Hotel Photo ofStationsplein - Estació Central i Rotterdam Marriott Hotel Photo ofStationsplein - Estació Central i Rotterdam Marriott Hotel

Stationsplein - Estació Central i Rotterdam Marriott Hotel

Interior Markthal

PictographPhoto Altitude 20 ft

Sortint Markthal Trobem:

TrainMore Blaak - Centrale Bibliotheek Rotterdam - Madam Chen the cocktail queen - Grote Kerk (Sint-Laurenskerk) - Cases cúbiques Kijk-Kubus

PictographPhoto Altitude 27 ft

PictographPhoto Altitude 22 ft

Veerhaven

PictographPhoto Altitude 7 ft
Photo ofDes del pont d'Erasmus veiem l'edifici De Rotterdam i aparcat al Port el Queen Mary 2 Photo ofDes del pont d'Erasmus veiem l'edifici De Rotterdam i aparcat al Port el Queen Mary 2 Photo ofDes del pont d'Erasmus veiem l'edifici De Rotterdam i aparcat al Port el Queen Mary 2

PictographPhoto Altitude 49 ft
Photo ofÉs espectacular creuar el Pont d'Erasmus !!! Photo ofÉs espectacular creuar el Pont d'Erasmus !!! Photo ofÉs espectacular creuar el Pont d'Erasmus !!!

És espectacular creuar el Pont d'Erasmus !!!

PictographPhoto Altitude 10 ft
Photo ofLeuvehaven i instal·lacions històriques del port - Museu Marítim Photo ofLeuvehaven i instal·lacions històriques del port - Museu Marítim Photo ofLeuvehaven i instal·lacions històriques del port - Museu Marítim