Roques del Rei des del Santuari de la Mare de Déu del Pedró (100 Cims FEEC) *

Photo ofRoques del Rei des del Santuari de la Mare de Déu del Pedró (100 Cims FEEC) * Photo ofRoques del Rei des del Santuari de la Mare de Déu del Pedró (100 Cims FEEC) * Photo ofRoques del Rei des del Santuari de la Mare de Déu del Pedró (100 Cims FEEC) *

51 minutes
June 22, 2023
June 2023

near Sant Hilari Sacalm, Catalunya (España)

Anant per la C-25 al km 210 ens desviem per la GI-550 per arribar a Sant Hilari Sacalm, aquí seguim per la pista marcada amb el GR 83 i que surt de Sant Hilar cap el NE, és la carretera de Sobirà a Santa Creu.
Seguim aquesta pista uns set quilòmetres, al quilòmetre 2,4 passem l’Aparcament Can Calabrés, el GR marxa cap a l’esquerra i nosaltres seguim la pista cap a la dreta.
Passem la Font dels Abeuradors i sobre el km set deixem la pista que portem i seguim a la dreta per una pista que passa pel collet de la Fusta i que en poc més d’un quilòmetre ens porta fins al Santuari de la Mare de Déu del Pedró, aquí deixem el cotxe, ens trobem a 909,5 metres d’alçada.

Aquesta ermita és una església de Sant Hilari Sacalm (Selva) inclosa a l’Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya, es troba situada dintre de l’agregat de Santa Margarida de Vallors.
L’església apareix documentada el 1285 però l’edifici actual respon a una reforma del 1520 i una ampliació del 1619. L’edifici annex es construí el 1822.
L’altar compta amb la imatge de la Verge del Padró del segle XVII, de tradició gòtica i formes abarrocades.
El tercer diumenge de junys se celebra un concorregut aplec i el primer de juliol se celebra una missa d’acció de gràcies a la Mare de Deu. (Viquipèdia).

Comencem a caminar deixant l’ermita a la nostra esquena i anant cap el sud.
Gairebé tot el camí d’anada és en baixada, fins que arribem a Can Cigala que es troba a 803 metres d’alçada, aquí tindrem que pujar uns 43 metres fins el cim i a la tornada acumularem quasi tot el desnivell.
Sortim per una pista però de seguida la deixem per anar cap a la dreta per un camí marcat amb pintura blanca, verda i vermella.
Aquests camí ens porta fins una pista la qual seguim cap a l’esquerra.
De seguida arribem a un encreuament de pistes, nosaltres seguim recte, continuem anant per la carretera del Padró.
Arribats a un altre encreuament, hi ha un cartell que diu que som al Collet dels Republicans tot i que el mapa ens ho indica més a la dreta, en aquest collet seguim recte i uns metres més enllà seguim cap a la dreta.
Una mica més endavant trobem una bifurcació, seguim cap a l’esquerra, i uns metres més trobem un encreuament, nosaltres seguim per la pista del centre, per tot seguit en una bifurcació seguir cap a la dreta.
Seguim una estoma per pista bastant recta fins que trobem unes cadenes que barren el pas als cotxes, les creuem i seguim recte.
Una mica més enllà marxa una pista cap a la dreta, nosaltres seguim per la de l’esquerra, al poc arribem a Can Cigala, travessem una pista que passa pel seu davant i som al punt més baix de l’excursió, ara toca anar pujant primer uns metres per una antiga pista i aviat la deixem per anar cap a la dreta i amunt.
Aquí seguim un corriol que ens porta directament al cim.
La tornada pel mateix camí que l’anada.
No és una circular.

Photo ofInici a l’Ermita de la Mare de Déu del Pedró Photo ofInici a l’Ermita de la Mare de Déu del Pedró Photo ofInici a l’Ermita de la Mare de Déu del Pedró

Inici a l’Ermita de la Mare de Déu del Pedró

• Photo of Joan Mateu C.
    Joan Mateu C. Jan 1, 2024

Bon vespre pereladeveze,

les diferents pistes fins arribar al lloc de sortida del track, són aptes per a qualsevol tipus de vehicle ???