Roda de Ter - Sant Miquel de la Guàrdia (El Vicenç)

Photo ofRoda de Ter - Sant Miquel de la Guàrdia (El Vicenç) Photo ofRoda de Ter - Sant Miquel de la Guàrdia (El Vicenç) Photo ofRoda de Ter - Sant Miquel de la Guàrdia (El Vicenç)

August 30, 2021

near Roda de Ter, Catalunya (España)

Ruta feta el 17 d'agost de 2021, amb més de trenta graus registrats. Distreta i familiar ruta a tocar del Ter. Hem aparcat on hauria d'haver-hi un bosc, segons les imatges del Wikiloc, però ara és un prat on pasturen cavalls, a ple sol. En diuen ruta dels pous, ja que la primera part està plena de pous (més informació a l'ajuntament de Roda) i ara no cal explicar-ne el perquè. El camí és força planer, però té alguns trams que si vas amb canalla convé tenir-los de la mà per passar. Veiem diverses recloses i gaudim d'un bon espectacle d'aus, i d'algun cavall també, que s'abeura al riu. Quan ja veiem el meandre que ens avisa que arribem a Manlleu, pugem fins a un camí asfaltat que ens mena a El Vicenç, on hi ha l'ermita de Sant Miquel de la Guàrdia. El retorn seria pel camí interior, que ens porta directes fins on hem aparcat, fent menys recorregut que tornant pel riu, com hem fet nosaltres. Estàvem a més de trenta graus, i per l'interior no hi ha gaires arbres, o cap, la solana, malgrat que curta, no era gaire aconsellable, qui ho vulgui pot fer-ho en altres èpoques de l'any menys tòrrides. I tornar pel riu, sempre és més gratificant i veus nous detalls abans no vistos del camí.

Un dels pous

Resclosa de Malars

Resclosa

Sant Miquel de la Guàrdia

• Photo of rondaller
    rondaller Oct 15, 2022

Magnífica excursió, senzilla, planera, fàcil de seguir i en un entorn relaxant i immillorable. Un 10!