Roda de Ter - Camí dels Pous

55 minutes
October 15, 2022
October 2022

near Roda de Ter, Catalunya (España)

Distreta i senzilla passejada a la vora del riu Ter. L'itinerari ressegueix el canal subterrani que subministrava la força hidràulica a una antiga fàbrica.

Al llarg del camí aniràs trobant tot un seguit de pous que formaven part d'aquest canal. El sender és molt agradable, ombrívol i fàcil de seguir. Durant el trajecte aniràs trobant els senyals blancs i vermells corresponents a una GR. A més, si t'agrada el tema, hi ha una variada fauna.

Suggereixo deixar el vehicle al final del carrer de Sant Antoni Maria Claret a Roda de Ter i començar allà l'itinerari. Quan arribis al lloc fins on hem arribat nosaltres, pots continuar fins a l'església de Sant Miquel de la Guàrdia i tornar per l'interior (aquí ja no hi ha ombra).

PictographInformation point Altitude 1,421 ft

PictographInformation point Altitude 1,417 ft

PictographInformation point Altitude 1,411 ft

Pou i passarel·la

A la paret del pou que dona al riu hi ha una placa amb un sentit missatge. Dedueixo que en aquest punt alguna persona va perdre la vida.

PictographRiver Altitude 1,414 ft

PictographWaterfall Altitude 1,417 ft

PictographInformation point Altitude 1,421 ft

PictographPicnic Altitude 1,427 ft

Zona de picnic

Observa la taula de pedra. A la part superior apareixen tot un seguit d'escuts de l'Agrupació de Societats de Pescadors d'Osona. La peculiar obra va ser feta el 2001.

PictographInformation point Altitude 1,424 ft

El camí segueix però nosaltres donem la volta i tornem desfent el camí d'anada. Si vols pots arribar fins a l'església de Sant Miquel de la Guàrdia, a uns 900 metres. Des d'allà tens l'opció de tornar pel mateix sender o bé escurçar per la carretera asfaltada. En aquest cas, no hi ha arbres que facin ombra.