RIERA DE VALLFOGONA

August 18, 2019
August 2019

near Santa Maria de Besora, Catalunya (España)

Una sortideta a la Riera de Vallfogona. La riera és preciosa en tots els seus trams, tot i que volíem arribar fins a la desembocadura al Ter hem hagut de tornar per no trobar el camí idoni. Les constants arribades a la llera de la riera són una maravella, la lmpena és que la camisa ens ha quedat plena d’orugues del boix.

Sortim des del camí de Llaers a Ripoll just al pont del Casal on deixem el cotxe. Agafem el corriol que surt per la riba esquerra i comencem a caminar entre els boixos que estan molt malmesos per l'oruga del boix. Després d'un escenari depriment amb tots els boixos snse fulles, arribem a un torrent sec degut a la sequera que tenim per això anem fins a la llera de la riera per veure com esta i veiem que és molt bonica amb abundant aigua entre les roques.

Continuem amb dificultat per les oruges que se’ns enganxen a la camisa fins arribar un pont que creuarem de tornada. Nosaltres seguim el camí fins arribar a la casa del Pla de Massacs, un indret d'allò més atractiu amb un ampli espai entre pollancres i amb un pont sobre la riera que farà les delícies dels fotògrafs.

Continuem pel camí fns a trobar una bifurcació, nosaltres hem agafat el de la dreta baixant però crec que ens hem equivocat, hauríem d'haver seguit el Gr per arribar fins a la desembocadura. Total que hem anat a un gorg molt bonic, hem creuat la riera fins a un salt petitó i alegre. Com a curiositat, hem trobat una pedra que semblava un peix gegant.

De tornada abans d’arribar a la casa del Pla de Massacs hem continuat amunt pel camí de la riba dreta fins a trobar el pont, que hem creuat per tornar al camí d'anada fins arribar al cotxe. La sequera és tant forta que no hi veiem possiblitat de bolets.