RIELLS DEL MONTSENY. CAN PRAT- GORG NEGRE

Photo ofRIELLS DEL MONTSENY. CAN PRAT- GORG NEGRE Photo ofRIELLS DEL MONTSENY. CAN PRAT- GORG NEGRE Photo ofRIELLS DEL MONTSENY. CAN PRAT- GORG NEGRE

May 28, 2019
May 2019

•   3.7 1 review

near Gualba de Dalt, Catalunya (España)

PRIMER DE TOT DIR-VOS QUE A CAN PRAT HAN TANCAT I CAMÍ I QUE NO ES POT SEGUIR EL COMENÇAMENT DEL TRACK. MENTRE NO POGUEM ENTRAR LA RUTA CORRECTA US ACONSELLO COMENÇAR A CAMINAR EN UN CORRIOL QUE COMENÇA 300 M PASSSADA LA MASIA DE CAN PRAT I SEGUINT DIRECCIÓ GUALBA. ALLÍ TROBAREM UN RÈTOL QUE ENS ENVIA DIRECCIÓ A LA RIERA DE GUALBA I DIRIA QUE SI LA SEGUIM UNA MICA TROBAREM EL TRACK NORMAL QUE VINDRIA DE CAN PRAT. MOLTES GRÀCIES I PERDONEU LES MOLESTIES. ruta que ens porta a un dels punts més llegendaris del Montseny. Antigament punt de trobada de bruixes i on vivia una dona d`aigua. La sortida està a la cruïlla d e la masia de can Prat, pels volts d`aquesta cruïlla podem deixar el cotxe, SOBRETOT BEN APARCAT I QUE NO FACI NOSA. Per arribar a aquesta masia podem venir des de Gualba de dalt, per la pista que duia a les antigues instal.lacions del Racc. O bé des de l'altre costat des de Riells del Montseny, passem per davant de l´església de Sant Martí i endavant direcció Gualba també per pista. Doncs bé, un cop hem deixat el cotxe comencem a caminar i passem pel costat de la masia, hem de passar per una cadena i continuem camí amb molt bones vistes de la vall de Gualba i de les mines. Un bon tros del camí el fem acompanyats per uns tubs que devien fer de rec per la masia però que ara estan en desús. Passem pel costat de l'impressionant suro que ens convida a fer-hi una paradeta a sota i continuem. un tros més enllà ens trobem amb la riera-rec que ens toca travessar i un cop ho hem fet podem triar com fer la ruta.... en el sentit que ho vam fer nosaltres, pujant pel polvorí i anant a la central elèctrica o agafant el camí de la dreta i començar pel gorg de sota i pujar des d'aquí.
Si agafem la primera opció la pujada ens fa bufar una mica fins que no trobem el camí ample que ens porta a la central.Des d'aquí baixada suau al principi però que es va complicant i quan veiem la creu. La cosa ja es fa més difícil però ja som al Gorg Negre mateix. MOLT DE COMPTE AMB LES RELLISCADES DURANT TOT EL TROS .Des d´aquí molta gent torna enrere per on han vingut però nosaltres hem decidit seguir la riera i no tenir que repetir un tros de camí en pujada, així que continuem fins el següent gorg que també és força bonic i des d'aquest retrobar al camí que ens tornarà a can Prat.
Nosaltres hem fet aquesta ruta amb una nena de 5 anys que s'ho ha passat de conya amb les grimpades. Hem hagut de vigilar una mica i ajudar-la als llocs més exposats però ha estat una bona aventura per ella.

GORG NEGRE

GORG SOTA GORG NEGRE

POLVORI

SURO

• Photo of toniroman1968
    toniroman1968 Jul 24, 2020

Se describía como familiar, pero en algunos tramos jo es el caso

• Photo of sonja.hagemann
    sonja.hagemann May 19, 2024

És una pena, però actualment (maig 2024) ja no es pot fer aquesta ruta. Els propietaris de Can Prat han tancat l'accés des de La Vessana, just a l'inici. És un camí privat i ara està prohibit el pas.

• Photo of corriol cat
    corriol cat May 19, 2024

Hola sonja.hagemann, moltes gràcies pel teu comentari, malauradament és cert el que ens comentes, aquest camí va ser el més senzill i concorregut durant anys, però ara està tancat. Per això al principi de tot de la descripció de l'itinerari tinc marcat en majúscules que està tancat i recomano un principi de recorregut alternatiu que enllaça amb el track una mica més endavant. A la que tinguem el track correcte el pujarem immediatament. Espero que aquest fet no t'hagi perjudicat la sortida i hagis pogut gaudir d'aquest fantàstic paratge. Moltes gràcies de nou.

• Photo of sonja.hagemann
    sonja.hagemann May 19, 2024

Perdó, he posat el meu comentari sota totes les rutes amb aquest track sense mirar la descripció. Veig que en el teu cas no calia! Hem caminat una mica per la zona, que és molt maca, però no hem anat al Gorg. La propera vegada ja intentaré seguir la variant que proposes.