Photo ofRiells del Fai. De la Font de la Pineda fins Sant Miquel del Fai: Cova de Sant Miquel, Cova de les Tosques, Ermita St.Martí s.IX Photo ofRiells del Fai. De la Font de la Pineda fins Sant Miquel del Fai: Cova de Sant Miquel, Cova de les Tosques, Ermita St.Martí s.IX Photo ofRiells del Fai. De la Font de la Pineda fins Sant Miquel del Fai: Cova de Sant Miquel, Cova de les Tosques, Ermita St.Martí s.IX

November 1, 2015
November 2015

near Riells del Fai, Catalunya (España)

Passejada idíl.lica des de la Vall del Tenes fins el Monestir de Sant Miquel del Fai. [Track només d'anada].

RESUM: Riells del Fai. De la Font de la Pineda fins al Monestir de Sant Miquel del Fai: Cova de Sant Miquel, Cova de les Tosques, Ermita St.Martí s.IX

RECORREGUT: Restaurant de la Font Pineda (clients) ; Platan monumental de la font de la Pineda, catalogat ; Gorg del Jeroni (riera del Tenes - Vall del Tenes) ; Molí de la Madella ; Enllaç Camí de la Madella amb la pista sorra. GR-5.

Ara enllaçarem amb el GR-5: pugem pel camí empedrat cap el Monestir de Sant Miquel del Fai (abadia s. XV), passant per la cruïlla de la Font Fresca i davant del Roure cargolat monumental. Veurem les Surgències de Sant Miquel.

Abans d'entrar al Monestir, pugem a veure el Pas de la Foradada i el Pont sobre el Rossinyol (medieval).

Després ja entrem al Monestir de Sant Miquel del Fai ; Capella s. X ; Estàtua de bronze de Josep Pla ; Zona de picnic i gronxadors ; Ermita de Sant Martí s. IX ; Cova de les Tosques.

Els diumenges fan activitats infantils, com pintar la cara als nens.

Si ha plogut, la Cova de les Tosques no es pot visitar.

SANT MIQUEL DEL FAI: un espai natural pertanyent al municipi de Sant Feliu de Codines. El recinte de Sant Miquel del Fai inclou una església romànica del s. X construïda sota una balma, l'ermita romànica de Sant Martí, la casa del Priorat, el presbiteri, un petit museu, una zona d'esbarjo amb bar, dues coves (Cova de les Tosques) que m'encanten i el que m'enamora especialment del recinte... de és el pas per darrera la gran cascada! Les vistes des de la cinglera són espectaculars. Un lloc increïble, que no em cansaria mai de visitar.

*******
* Nota: Actualment el complex turístic de Sant Miquel del Fai està TANCAT.... des de ja fa gairebé tres anys. ☹

Fa uns anys l'entrada a l'Espai Natural de Sant Miquel del Fai era pagant. [I si pujaves fins el Monestir caminant i ho deies: els nens no pagaven i els adults només vam pagar 4,5 Eur].

Desitgem que tornir a obrir al públic aviat..

Restaurant de la Font Pineda (clients)

Restaurant de la font Pineda (clients)

PictographTree Altitude 1,096 ft

Platan monumental de la font de la pineda

Platanonumental font de la pineda

PictographRiver Altitude 1,089 ft

PictographTree Altitude 1,585 ft

Roure centenari

Roure

Pas de la Foradada i pont

Sant Miquel del Fai

Civa

• Photo of Mikel Bri
    Mikel Bri May 19, 2021

Aparcamiento del restaurante Font de la Pineda sólo para clientes pero se puede ir de senderismo sin reservar gracias