Riba-roja d’Ebre, grafitti, art urbà, urban art,

Photo ofRiba-roja d’Ebre, grafitti, art urbà, urban art, Photo ofRiba-roja d’Ebre, grafitti, art urbà, urban art, Photo ofRiba-roja d’Ebre, grafitti, art urbà, urban art,

June 26, 2019
June 2019

near Riba-roja d'Ebre, Catalunya (España)

En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Ribera d’Ebre) Ruta el 25/06/2019; 3,5 km; +20 -20; 1,5 hores. Passeig de descoberta, sense rumb, de l’art urbà dins la vila de Riba-roja d’Ebre. Tipus de sortida: circular ; Dificultat: fàcil.

FA ANYS: En la documentació medieval s’esmenta Riba-roja, l’any 1163, amb la denominació llatina de Riba Rupee.

Tal com fa un any vaig anar a visitar el Poble de Penelles, aquest cop ho fem a Riba-roja, un altre poble que s’ha afegit a la bona idea de transformar els carrers en un museu a l’aire lliure. Estem en una població que va néixer en la conquesta cristiana, en temps de Ramon Berenguer IV. Parlem doncs de principis del segle XII.

Hem aparcat prop del centre. Quan comencem a caminar hi ha aquesta magnífica àliga que s’està sobre un munt de llibres: Solitud (de Victor Català, pseudònim de Caterina Albert), Terra Baixa (Àngel Guimerà), La Febre d’Or (Narcís Oller), Tirant Lo Blanc (Joanot Martorell), Crònica del Pais Natal (Artur Bladé), La filla de la memòria (Andreu Carranza) i L’esperit de vidre (Pilar Romera). Ignoro de qui és aquesta obra.
He de dir que la ruta és de descoberta, el que vol dir que no seguim un rumb concret sinó que anem voltant per descobrir què hi podem trobat, en una façana, en un portal o en una raconada.

Dues obres encarades en dos portals enfrontats en un carrer estret, potser el carrer de Sant Bartomeu, quan s’estreny. “Filles de la Riba” de Blanca Tschaikner, 2018. Bianca Tschaikner és una il•lustradora... ...