راهپیمایی خانوادگی از حرم تا جمکران - نیمه شعبان

Photo ofراهپیمایی خانوادگی از حرم تا جمکران - نیمه شعبان Photo ofراهپیمایی خانوادگی از حرم تا جمکران - نیمه شعبان Photo ofراهپیمایی خانوادگی از حرم تا جمکران - نیمه شعبان

June 23, 2023
March 2023

near Eshq‘alī, Qom (Iran)

اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن
صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی
هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ
وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ
دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ
طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”

هر سال در روز نیمه شعبان ، خیل عظیم زائران و محبین اهل بیت عصمت و طهارت ، مسافت بین حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها تا مسجد مقدس جمکران را به صورت پیاده طی می کنند.
هفدهم اسفند ۱۴۰۲ شمسی مصادف با ۱۵ شعبان ۱۴۴۴ قمری ، توفیق حضور در این راهپیمایی را به همراه خانواده داشتم که مسافت آن بیش ۷ کیلومتر است.

با اینکه هوا سرد و بارانی بود اما جمعیت بسیار بالایی در این مراسم شرکت داشت. جهت ارائه خدمات به زوار، غرفه ها و موکب های مردمی و سازمانی بسیاری در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) تدارک دیده شده بود.

جالب اینکه غیر از صدها موکب خدماتی که از قم و دیگر شهر های کشور حضور داشتند، گروه هایی از کشورهای مسلمان و چند ملیت مختلف شامل پاکستان، افغانستان، عراق، لبنان و سوریه نیز در این مسیر به زائران خدمات می دادند.

این مسیر پیاده روی (از حرم حضرت معصومه (س) تا مسجد جمکران از مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص)) به طریق المهدی معروف شده و غیر از ایام نیمه شعبان که ده سال است برنامه پیاده روی برگزار می شود، سه شنبه های هر هفته نیز دو ساعت قبل از غروب، برنامه پیاده روی خانوادگی برقرار است و جمع زیادی از ورزشکاران و دوستداران خاندان عصمت و طهارت در این برنامه فرهنگی - ورزشی شرکت می کنند.
اطلاع رسانی هفتگی این برنامه از طریق کانال ایتای طریق المهدی صورت می پذیرد :

M.E.Razeghi Jun 25, 2023

تشکر
    ما که رفتیم استفاده کردیم
    درود بر کسانی که زحمت خدمت به این حجم زوار بر دوششون بود و خالصانه در مواکب خدمات می دادند