Renau, Peralta i mirador, l'Argilaga, Renau

Photo ofRenau, Peralta i mirador, l'Argilaga, Renau Photo ofRenau, Peralta i mirador, l'Argilaga, Renau Photo ofRenau, Peralta i mirador, l'Argilaga, Renau

December 17, 2018
December 2018

near Renau, Catalunya (España)

Sortim de Renau i ens acostem a l'ermita del Llorito seguint indicacions, la sortida la fem per la carretera i agafem desviament al Llorito.
Continuem cap Peralta o ens aturem a fer fotos de l'ermita i del hotel rural,.
Seguim i fem parada per esmorzar al Mirador, amb una gran vista, feia un dia molt ventós i el cel estava tot clar i amb visibilitat excel·lent
Seguim camí cap Argilaga on ens aturem a la plaça per gaudir de la presència de l'església dedicada a Sant Roc i la casa pairal Ca Manyé) en la mateixa plaça.
També podem admirar la casa modernista en restauració a la plaça Domingo de propietat privada i antigues escoles.
Sortim carretera paral·lela fins trobar el desviament indicat cap al pantà del Gaià.
Aquí desprès d'un bon tros de pista, agafem un camí a l'esquerra que després a la llarga veiem que no ens porta enlloc (el GPS ens deia que era el GR172, quan en realitat aquest traçat no és el correcta) i decidim tornar al camí principal i agafar el traçat actual del del GR172 que per la riera de Renau ens portarà al mateix poble.

PictographPhoto Altitude 564 ft

Sortim des de la plaça de Renau

PictographPhoto Altitude 489 ft

Arribada a l'ermita del Llorito

Prop o davant del Llorito

PictographPhoto Altitude 545 ft

Església en bastant mal estat encara que sembla que la estan rehabilitatr

PictographPhoto Altitude 577 ft

Excelent vista en un dia clar com avui

PictographPhoto Altitude 502 ft

Vista d'Argilaga des del camí poc abans d'arribar al poble

PictographPhoto Altitude 548 ft

Església dedicada a Sant Roc a Argilaga s.XVI, actualment recontruit després de la guerra civil. Argilaga es un municipi des de l'any 1846 adherit a la Secuita i el centre històric es declarat d'interès cultural local.

PictographPhoto Altitude 545 ft

al 1989 fou restaurada

PictographPhoto Altitude 581 ft

Indicador cap al pantà del Gaià

PictographPhoto Altitude 377 ft

Balmes tot al mig del torrent de Renau, en una s'hi troben algun rusc d'abelles...

PictographPhoto Altitude 423 ft

Trobem bolets de soca en mig d'un tros molt humit i amb molta molsa..