Refugi Niu de l'Àliga (La Tosa) - Circuit de la Natura

Photo ofRefugi Niu de l'Àliga (La Tosa) - Circuit de la Natura Photo ofRefugi Niu de l'Àliga (La Tosa) - Circuit de la Natura Photo ofRefugi Niu de l'Àliga (La Tosa) - Circuit de la Natura

35 minutes
August 2, 2023
August 2023

near Masella, Catalunya (España)

És ideal per fer amb els més petits de la casa i els permet de fer un petit recorregut planer i alhora d'alta muntanya mentre aprenen curiositats i característiques de les espècies d'animals que habiten aquests paratges.

Aquest itinerari pròpiament comença amb el telecabina que puja des de La Molina fins al cim de la Tosa a 2.537 m. d'altura. Cal agafar-lo a les coordenades: 42.335096, 1.934234, té un cost de 17 € (adults) i 9 € (a partir de 3 anys) i hi ha un aparcament ample per a molts vehicles. Un cop a dalt, després d'un recorregut d'uns 20 minuts en 2 trams, ens trobem al Refugi Niu de l'Àliga.

El recorregut és breu (no arriba als 2 km.) i molt planer i es pot fer en 30 minuts. Nosaltres hem trigat 1h perquè ens l'hem pres com un passeig, i ens hem fet fotos amb els paisatges espectaculars i amb cadascun dels animals.

En efecte, durant l'itinerari, que està molt ben assenyalat amb unes plaques metàl·liques al terra, es va fer un recorregut per 18 representacions de la fauna de la zona o de les seves característiques. Uns animals que habitualment no veiem quan anem per la muntanya perquè s'amaguen o fugen ràpidament quan detecten qualsevol soroll.

Des del refugi també és molt recomanable pujar al mirador de la Tosa. És una pujadeta molt breu que es fa gràcies a uns esglaons de pedra i que no dura més de 2 minuts. Un cop a dalt, en un espai ben protegit, es pot gaudir de les vistes de mitja Catalunya (es veu fins i tot el massís de Montserrat!)

Aquest itinerari té molts alicients per als més petits:
. pujar i baixar en un telecabina
. l'itinerari en si mateix, amb els animals
. les meravelloses vistes que hi ha des d'un dels sostres de Catalunya
. la presència de vaques (i de vegades cavalls) que estan allà mateix, a tocar

Inici

L'inici de la ruta està mot ben senyalitzat i es troba just a sota de la sortida del telecabina, que està a tocar del refugi Niu d'Àliga.

PictographInformation point Altitude 8,230 ft

Marmota

PictographInformation point Altitude 8,187 ft

Marta

Fita del puig de Comabella.

Aquest és el final de l'anada del recorregut. Val la pena atansar-se a la fita que marca el cim del Puig de Comabella (2.482 m.) i gaudir de les vistes que ens regala.

PictographInformation point Altitude 8,189 ft

Cabirol

PictographMountain hut Altitude 8,260 ft

Refugi

El recorregut acaba quan arribem de nou al refugi.