Queralt. Camí de ronda.

27 minutes
August 25, 2019
August 2019

near Berga, Catalunya (España)

Excursió circular ben senzilla per fer amb canalla. El Martí (3 anys) l'ha fet sense cap complicació. I el Pau (1 any i mig) l'ha fet gaire bé tota a la motxilla, tot i que ha caminat una mica pel tram de l'obaga. No es pot fer amb cotxet.

Comencem la ruta des de l'aparcament i enfilem les escales que puguen finscel santuari. Hi ha un petit ascensor que permet superar aquest desnivell.

Santuari de Queralt

Al santuari es pot veure la talla de la marededeu de Queralt. Al voltant del santuari hi ha diversos serveis (bar, font, lavabos,...). En la nostra ruta puguem fins el cambril.

Cova de la troballa

Ens desviem una mica del camí de ronda per visitar la cova on, segons la llegenda, es va trobar la imatge de la marededeu. S'han de fer i desfer 190 grans. Però val la pena!

Mirador

Un bon lloc per veure voltors i parapentistes!

Pel camí anem trobant cartells per coneixer la fauna de la zona

Abans d'arribar a la solana cal fer un nou tram d'escales.

Ara el camí és més estrer però agradable. Passem entre boixos i pins roigs.

La fageda

Allà on hi havia la font del Bou entrem a la fageda. Estem apunt d'acabar la ruta. Només ens queda un últim tram d'escales.

Final de la ruta

Acabem la ruta just arribant, de nou, al santuari.