Queralbs - Gorgs Riu Tossa

January 19, 2020
January 2020

near Queralbs, Catalunya (España)

Sortim des de l'aparcament de l'hostal Les Roquetes i travessem el poble fins a l'església de Sant Jaume i seguim pel camí de l'església que ens ha de dur al carrer de la font de dalt. Més enllà enllacem amb el camí dels Plaus que ens ha de dur fins al torrent dels Plaus. Una mica més enllà, en una corba a la dreta, agafem un camí menys fressat però prou agradable per caminar en família que ens ha de dur fins a l'antiga estació del carrilet de mules de la mina Saragossa i on després d'una passera de riu comença el camí enfilat fins a la mina, on no anem, ja que avui sols volíem caminar tranquil·lament i deixem la ruta més llarga tornant per Fustanyà per a un altre dia amb més temps i ganes de grimpar. Anar i tornar pel camí ens mostra noves perspectives d'un mateix camí que no sempre s'han d'ignorar. Han pagat la pena aquests deu kilòmetres de passeig, per un camí molt variat i agradable.
No poso senderisme i marco la icona de familiar, ja que es pot fer amb calma i sense presses. Un estira-cames de diumenge prou agradable i amb un pendent suau que no es nota.

PictographWaterfall Altitude 4,659 ft

Torrent dels Plaus

Seguint l'antiga via del carrilet, agafem aquest sender tancat, que cal tornar a tancar un cop passem.

Antiga estació Mina Saragossa

PictographRiver Altitude 4,814 ft

Gorgs Riu Tossa

Aquí fem mitja volta i tornem pel mateix camí que hem vingut. Hi ha un pendent fort fins a la mina. Una opció seria, un cop a la mina, seguir per la pista que ens duria a Fustanyà i Queralbs, per l'altra costat i fer la ruta circular però sense repetir camí, amb un afegit de dos o tres kilòmetres. Queda pendent per a una propera visita.