پیمایش بوستان جنگلی و تپه های بین شهرک پردیسان و شهرک مهدیه قم

Photo ofپیمایش بوستان جنگلی و تپه های بین شهرک پردیسان و شهرک مهدیه قم Photo ofپیمایش بوستان جنگلی و تپه های بین شهرک پردیسان و شهرک مهدیه قم Photo ofپیمایش بوستان جنگلی و تپه های بین شهرک پردیسان و شهرک مهدیه قم

February 13, 2021
February 2021

near Shahrak-e Pardīsān, Qom (Iran)

برنامه پیاده روی و تپه نوردی یک ساعته که سه روز در هفته اجرا می کنیم

قم به لحاظ مناطق گردشگری و بوستان های تفریحی از فقیر ترین شهرهای کشور است
برخی بوستان ها نیز با کمترین امکانات و رسیدگی ایجاد شده است که یکی از همین بوستان ها در حاشیه تپه های بین شهرک پردیسان و شهرک مهدیه است.

این بوستان و جاده بالای تپه های آن، مسیر مناسبی برای پیاده روی و دو و حتی دوچرخه سواری است که اخیرا با استقبال شهروندان این مناطق روبه رو شده است
البته بوستان از زباله مملو شده و برخی قسمت ها منظره بدی ایجاد کرده که باید مسوولان مربوطه رسیدگی کنند.

به جهت ورزش روزانه و نیز آمادگی برای صعودهای آخر هفته، این برنامه را اجرا نمودیم تا اندکی به امام خمینی رحمت الله علیه اقتدا کرده باشیم.
ایشان هر روز بیش از یک ساعت پیاده روی منظم داشتند. خاطره و منبع در ادامه ذکر می شود

امام ورزش را دوست داشتند و آن‏را بهترین و سالم‏ترین تفریحات می ‏دانستند، ولی رشته خاصی را ترجیح نمی‏ دادند. البته به کشتی و ورزش باستانی بیشتر از بقیۀ ورزش‏ها علاقه داشتند.
برنامۀ منظم پیاده ‏روی را همیشه انجام می‏ دادند و این برنامه را در تمام ایامی که در نجف، قم و جماران بودند، ترک نکردند. حتی تعریف می‏ کردند هنگامی که در زندان رژیم شاه بودند، در همان سلول انفرادی قدم می‏ زدند.
تا اواخر عمر روزی یک ساعت و نیم پیاده ‏روی می‏ کردند و حرکت‏های ورزشی را به راحتی انجام می ‏دادند.
ایشان همیشه می‏ فرمودند: «در ساعت تفریح درس نخوانید و در ساعت درس خواندن تفریح نکنید؛ هرکدام در جای خود»
منبع: پا به پای آفتاب، ج 1، ص 81 و 213،
راوی: مرحوم حجت ‏الاسلام حاج احمد خمینی و خانم عاطفه اشراقی.

PictographCar park Altitude 0 ft

پاکوب شیب دار به سمت بالای پردیسان

PictographSummit Altitude 0 ft

بام پردیسان

Photo ofجاده خاکی مناسب البته از دو طرف مسدود Photo ofجاده خاکی مناسب البته از دو طرف مسدود Photo ofجاده خاکی مناسب البته از دو طرف مسدود