Pujada i volta al turó del Castell de Tona

Photo ofPujada i volta al turó del Castell de Tona Photo ofPujada i volta al turó del Castell de Tona Photo ofPujada i volta al turó del Castell de Tona

December 3, 2016
December 2016

near Tona, Catalunya (España)

Sortim de la plaça dels Gegants i reculem uns metres per la carretera de Manresa direcció a Tona.
Trenquem a la dreta per l'avinguda Riambau (xifrés a banda i banda) fins arribar a l'església de Santa Maria del Barri (o ermita de Lourdes).
Aquí s'acaba l'asfalt i comença la forta, però curta, pujada fins a dalt del turó del Castell.
Abans d'entrar a l'esplanada podem veure a la nostra esquerra les restes molt malmeses del que havia sigut un dipòsit o Tonda, d'on diuen que ve el nom del poble. A dalt de tot hi trobem l'església de Sant Andreu del Castell ( segle XI) i les restes d'una antiga torre separats per un centenar de metres. Les vistes des de dalt són magnífiques si el dia és més o menys clar.
Baixem del turó i davant mateix de l'ermita de Lourdes girem a la dreta per agafar, un tros més avall, el passeig de la Suïssa. Quan arribem a l'entrada de l'escola d'hostaleria agafem el corriol amb escales que surt a la dreta. Aquest corriol va voltejant tot el turó del castell, amb algunes petites pujades i baixades fins arribar al lloc on es celebra cada any el pessebre vivent. A mig camí d'aquest corriol hi ha un tram amb indicacions de cert perill de relliscades, per tant cal anar una mica en compte sobretot si hi ha quitxalla petita.
Una vegada passat el tram del pessebre s'arriba al parc de les Feixetes. Continuem pujant una mica cap a la nostra dreta per un altre tram d'escales i arribem de nou darrera l'ermita de Lourdes.
Busquem el camí del Barri, paral·lel al que hem agafat a l'iniciar la ruta i el seguim fins a la carretera de Manresa on s'acaba la sortida.

Girar esquerra

Ermita Lourdes

Comença pujada

Arribant al pla del castell

Sant Andreu del Castell

Torre antic castell

Plana de Vic

Girar dreta al baixar del castell.

Girar dreta

Tram a vigilar si es va amb nens

Fi tram perillós.

Residència El Prudenci

• Photo of 2040
    2040 Dec 6, 2016

Molt bona ruta per fer amb familia pels voltans del Castell de Tona.
    Estem al corrent dels teus progressos de GPS i Wikiloc.