PUJADA AL TAGA (100 CIMS) DES DEL COLL DE JOU (BRUGUERA)

Photo ofPUJADA AL TAGA (100 CIMS) DES DEL COLL DE JOU (BRUGUERA) Photo ofPUJADA AL TAGA (100 CIMS) DES DEL COLL DE JOU (BRUGUERA)

August 23, 2019

near Ogassa, Catalunya (España)

VEURE TOTS ELS "MEUS 100 CIMS"

Fàcil i curta pujada al Taga, "100 Cims Esencial" del llistat de la FEEC.
Itinerari “d’anada i tornada" d’aproximadament 4 km, amb un desnivell positiu d’uns 415 metres, que hem fet en unes dues hores de marxa efectiva. Excursió feta el dia 28/06/2018.
Aprofitant una estada “familiar” en el bonic poblet de Bruguera, a prop de Ribes de Freser, vam decidir pujar en grup un “100 Cims”, de fet un grup força heterogeni, el més gran amb 66 anys i la més jove amb 8.
Per començar l’excursió matinal, sortim de Bruguera per la pista cimentada coneguda com Camí de Bruguera a Coll de Jou, arribant al Coll després d’uns 7 km. Un cop al Coll aparquem en el primer descampat que trobem a peu de pista, i iniciem la caminada retornant fins el Coll i començant a pujar cap a la dreta en direcció al cim del Taga.
La pujada la fem pels prats alpins que cobreixen aquesta vessant de la muntanya i seguint corriols més o menys fressats segons el tram, d’una forma bastant “lliure”, ja que el camí que busquem no te pèrdua, pujar i pujar fins arribar al Cim. Només cal tenir en compte que després del petit “descansillo” que ens ofereix el Pla de Cabanes, convé agafar la senda que va una mica a la dreta, ja que si seguim tot recte arribarem a un punt on el desnivell es una mica més considerable.
Finalment arribem a la carena, on trobem un sender força trepitjat que uneix carenant dos “100 Cims” el Taga, que farem avui, i el Puig Estela, passant pel Turó de la Portella d’Ogassa i el Puig de la Coma d’Olla. Nosaltres anem cap a Ponent on de seguida veiem el Cim del Taga (2040 m) amb la seva creu característica. Aquest Cim està inclòs en el llistat dels “100 Cims Essencials” de la FEEC.
Un cop fet el Cim, tornem seguint, més o menys, el mateix camí emprat en la pujada, arribant sense cap dificultat al cotxe. Durant el trajecte, tant de pujada com, especialment, de baixada i en el mateix Cim, hem tingut l’oportunitat de gaudir d’esplèndides vistes de les muntanyes de l’entorn, resultant una excursió, per tota la família, més que recomanable.