Pujada al Castell de Cocentaina

April 18, 2022
April 2022

near Cocentaina, Valencia (España)

Encara que no queda marcat al track, l'ixida la férem des de la plaça Vener Escuder de Cocentaina, just al costat sud del Palau Comtal. Des d'ací, passejant entre pels carrers estrets de la zona vella del poble arribem al Centre Cultural El Teular, on agafem el camí a l'ermita de Santa Bárbara.
En una curva del camí asfaltat a l'esquerra, nosaltres hem continuat rectes per una senda que passa per l'interior de l'àrea recreativa de l'ermita, per buscar l'ombra i evitar tant d'asfalt.
Una vegada dalt, hem seguit ja el sender que puja al castell de Cocentaina i que està marcat en diferents senyals.

És una pujada ben senyalitzada, entre pins, que et permet anar veient el paisatge conforme es guanya altura sense perdre de vista el Castell.

Una vegada dalt, es baixa per una pista fins l'àrea recreativa de l'ermita de Sant Cristòfol. Està és una pista on ens podem trobar cotxes pujant a les diferents propietats que hi ha als dos costats del camí o inclús cotxes que pugen fins el Castell.

Després de passar l'àrea recreativa de l'ermita de Sant Cristòfol agafarem les indicacions de la ruta roja del parc, passant per una senda sobre el túnel de les vies del tren i arribant a la part oest de Cocentaina, una senda, sense cap dificultat però molt descuidada, que ens porta fins la part oest del Palau Comtal.

Per tant és una ruta circularj