Puig de Santa Magdalena

May 23, 2021
February 2021

near Inca, Baleares (España)

(26 de febr. 2021)
Puig de Santa Magdalena
Coronem la muntanya espiritual d'Inca, al Puig de Santa Magdalena (306 m), a més de visitar la seva ermita.

(WP-01) Inca - 0,0 km - 0 minuts - 99 m d'altitud.
A les 10:03 comencem a caminar cap al nord-est i tot d’una voltem a la dreta pel camí vell de Santa Magdalena (cartell de fusta).
Ben aviat, travessem l’autopista per un túnel i seguim recte cap a llevant per la contrada anomenada el Camp dels Morers. Veiem una vella torre d’electricitat i, un poc més endavant Cas Ciutadà, fins arribar a la finca de Can Bonafè, on voltem a l’esquerra.

(WP-02) Can Bonafè - 1,5 km - 15 minuts - 84 m d'altitud.
La pista ascendeix suaument, franqueja el Camí del Rasquell i més endavant surt a la carretera que puja fins a l’ermita. Continuem cap a la dreta, i tot d’una trobem la primera drecera escalonada.

(WP-03) Drecera (escales) - 3 km - 45 minuts - 166 m d'altitud.
Seguim pujant fins l’àrea recreativa aprofitant els trams de camí i enllaçant les corbes de la carretera. Per una darrera tirada llarga al costat d’una paret seca, assolim la zona d’esbarjo.

(WP-04) Àrea Recreativa - 3,6 km - 1 hora - 251 m d'altitud.
Després d’un petit descans per recobrar les forces [20’], seguim a la dreta per una pista de terra. Als pocs minuts, ens desviem per un tirany que surt a la nostra dreta i que ens mena fins a la fita geodèsica i tot seguit al cim, coronat per una gran creu sobre una base troncocònica.

(WP-05) Puig de Santa Magdalena - 4,3 km - 1 hora i 40 minuts - 306 m d'altitud.
Les vistes són espectaculars.
Retornem pel mateix camí fins a la zona recreativa i seguim uns metres més endavant fins trobar les escales, que després de vuitanta-sis graons de pedra, ens deixen en una esplanada on trobem la casa del donat, l'oratori i una hostatgeria.

(WP-06) Ermita - 5,3 km - 2 hores - 287 m d'altitud.
L'oratori és de planta rectangular, i en el retaule major trobem una imatge de Santa Magdalena. En els laterals hi ha diferents retaules, estàtues i un Betlem de segle XV.
Igualment les vistes són extraordinàries: la Serra de Tramuntana, la badia d'Alcúdia, ...

(WP-01) Inca - 9,3 km - 3 hores i 8 minuts - 99 m d'altitud.
Tornem a Inca pel mateix camí.

Fitxa:
Tipus de Ruta: Anada i tornada pel mateix camí.
Inici/ Final: Carrer Camí d'Alcúdia (Inca).
Distància aproximada: 9,5 quilòmetres
Pujada acumulada: 235 metres
Alçada mínima - màxima: 83 - 306 metres
Temps efectiu sense parades: 2 hores i 35 minuts (Total: 3 hores i 8 minuts)
Excursió realitzada el dia: 26 de febrer de 2021
Cartografia: Mapa IGN (Escala: 1:25.000)
Observacions: Itinerari sempre per bons camins de terra i asfaltats.
Referències: Tomàs Vibot. Mallorca Interior. 15 rutes pel cor illenc. Volum II

Descripció de l'itinerari: Blog Viaranys

PictographCar park Altitude 325 ft

01-Inici-Final

(WP-01) Inca - 0,0 km - 0 minuts - 99 m d'altitud. Inici: deixem el vehicle en el carrer Camí d’Alcúdia just davant l’escorxador municipal i la deixalleria d’Inca.

PictographIntersection Altitude 272 ft

02-Can Bonafè

(WP-02) Can Bonafè - 1,5 km - 15 minuts - 84 m d'altitud.

PictographIntersection Altitude 545 ft

03-Escales

(WP-03) Drecera (escales) - 3 km - 45 minuts - 166 m d'altitud.

PictographPicnic Altitude 823 ft

04-Àrea

(WP-04) Àrea Recreativa - 3,6 km - 1 hora - 251 m d'altitud.

PictographSummit Altitude 984 ft

05-Puig S. Magdalena

PictographReligious site Altitude 942 ft

06-Ermita

(WP-06) Ermita - 5,3 km - 2 hores - 287 m d'altitud.