Puig-Agut

May 4, 2024
May 2024

near Manlleu, Catalunya (España)

Agradable passeig per la Plana de Vic, sense cap mena de dificultat. Aparquem al carrer que surt de la plaça Sanglas Alsina, que és la mateixa carretera d'Olot B-522, al costat del Parc de l'Arborètum, a la població de Manlleu. Es un bonic parc rodejat de polígons industrials però que no ens adonarem que hi sòn, doncs els arbres ens tapen les nombroses naus industrials. Veurem unes curioses indicacions com ara "Estocolm 3.000 km" o "Yellowstone 12.000 km". Desprès de veure aquesta simpàtica iniciativa, passarem per la Font de Tarrés sortint ja dels límits del Parc.
Anirem seguint el camí, rodejant els camps, i que ens portarà desprès d'un parell de pujadetes, al Santuari de Puig-Agut. Primer hem anat a l'extrem on hi ha un bonic conjunt de pedres en forma de taula i de dos petits "aquaductes", i desprès al recinte del Santuari on hi ha el mateix estil de pedres molt ben possades, l'altar religiòs i un bar-restaurant amb taules i cadires fòra per qui vulgui prendre alguna cosa de beure o menjar, obert de dijous a diumenge.
Desprès d'estar una bona estona en aquest agradable lloc, baixem per l'altre costat, per la pista aviat asfaltada.
En una estoneta arribarem als Quatre Camins, on a la dreta veurem molt a prop la ermita de Sant Jaume de Vilamontà. Seguim baixant i deixem l'asfalt per seguir per un ample camí que ens portarà a Manlleu, i pels seus carrers al lloc on tenim el cotxe.

Inici ruta

Font de Tarrés

Puig Agut

Quatre camins

Agafem el camí de l'esquerra

• Photo of Jordi Sifas
    Jordi Sifas May 28, 2024

Ruta molt agradable per un entorn rural d'Osona, que en aquest temps els camps estan molt verds i esquitxats de flors.
    Es fàcil de seguir, majoritàriament per pistes i carreteres, excepte un petit tram, just abans d'arribar al Santuari, que te un desnivell mes pronunciat que la resta de la ruta.
    Hem gaudit d'aquesta sortida.
    Moltes gràcies Joan per compartir-la

• Photo of joanlluch
    joanlluch May 28, 2024

M'en alegro molt Jordi, una abraçada!!