Port de l'Escala.

February 16, 2022

near els Riells, Catalunya (España)

El port de l’Escala, conegut també com La Clota, és a l’extrem sud de la badia de Roses.
Està ben protegit dels vents de tramuntana per un espigó. Té 1.289 amarradors.
Avui hi fem una agradable passejada a 18 graus en ple mes de febrer.
Hem vist també uns búnquers que va manar costruir el govern franquista, en el context de la Segona Guerra Mundial (1939-1945), quan va fer construir la bateria anomenada L-6, que formava el conjunt de bateries al nord i al sud de la badia de Roses, amb la missió de defensar-se d’un hipotètic atac aliat. Van ser artillats amb quatre canons d’acer provinents de l’Armada, que amb lleugeres modificacions es van convertir en canons de defensa costanera. Dins el context polític i estratègic, aquesta va ser una construcció molt tardana i de vida efímera. Va ser concebuda en un moment en què la pressió internacional amenaçava el règim franquista, però als anys cinquanta, en plena Guerra Freda, va quedar completament obsoleta. Els canons van quedar en desús de seguida i no es conserven. Els búnquers van ser restaurats amb la subvenció de Memorial Democràtic de la Generalitat de Catalunya, després de molts anys d’abandonament en què havien estat objecte de nombroses bretolades. S’ha repintat i netejat l’interior i s’han posat tancaments metàl•lics per tal d’intentar garantir-ne l’estat actual.

PictographCar park Altitude 10 ft

Aparcament

PictographRuins Altitude 39 ft

Búnquers.

PictographPanorama Altitude 15 ft

Panoràmica del Golf de Roses

PictographPanorama Altitude 11 ft

Panoràmica del port des del dic de recer.

• Photo of amboix
    amboix Feb 16, 2022

Quins racons més bonics té la nostra Costa Brava!