Port Ainé a Sant Joan de l' Erm vell

Photo ofPort Ainé a Sant Joan de l' Erm vell Photo ofPort Ainé a Sant Joan de l' Erm vell Photo ofPort Ainé a Sant Joan de l' Erm vell

March 20, 2022
February 2022

near Montenastró, Catalunya (España)

Passeig a peu pla maquísim sortint des de la corba abans de d'arribar al primer pàrquing de l'estació d'esquí de Port Ainé fins a l'antiga masia i fonda i ara, ruïnes, de Sant Joan de l'Erm.

Alternativa a la gentada que va a pistes o, en el nostre cas, activitat de dia mentre els altres membres de la familia esquiaven. La petita i jo, enlloc de quedar-nos al bar i/o tocant pastetes esperant esquiadors vam decidir passar un dia sols escoltant els ocellets, gaudint de la tranqui·litat de la muntanya i aprofitant la poca neu i les altes temperatures del febrer de 2022.

La ruta en sí no té cap misteri. Es pot aparcar perfectament a la mateixa corba (hi ha espai per 3 o 4 cotxes) i ja es veu un cartell enorme que posa "ST. Joan de l'Erm vell". És, bàsicament, seguir la pista. Tan per distància com per desnivell, ho pot fer tothom. És una d'aquelles poques rutes que es poden fer a cotes relativament altes sense haver de salvar forts desnivells.
Com a curiositats, es passa per un refugi lliure que té unes tauletes a fora i al final de tot s'agafa una drecera que puja i s'endinssa un mica pel bosc fins a les ruïnes.
En cas de voler seguir caminant, afegint-hi una hora més s'arribaria fins a l'estació d'esquí de fons de St. Joan de l'Erm.
Que al febrer de 2022 no hi hagués neu no vol dir que en anys que nevi força, la pista ha de ser només apte per a raquetes o grampons. Al hivern cal anar informat encara que sigui per a fer un passeig per a fer temps.

Si es vol fer circular des de la mateixa estació de Port Ainé, es pot fer, però incrementa el desnivell moltíssim. Hi ha força rutes que ho detallen i aquí sí, caldran raquetes i/o grampons, segur.