POBLAT IBÈRIC DE CÉLLECS i Turó Rodó, des de Sant Bartomeu - Òrrius

Photo ofPOBLAT IBÈRIC DE CÉLLECS i Turó Rodó, des de Sant Bartomeu - Òrrius Photo ofPOBLAT IBÈRIC DE CÉLLECS i Turó Rodó, des de Sant Bartomeu - Òrrius Photo ofPOBLAT IBÈRIC DE CÉLLECS i Turó Rodó, des de Sant Bartomeu - Òrrius

56 minutes
59 minutes
October 24, 2019
October 2019

near Òrrius, Catalunya (España)

Turó Rodó i poblat ibèric de Céllecs, Òrrius.
(Maresme / Vallès Oriental).

Inici: Ermita de Sant Bartomeu.

Pista del GR-92/ PR C-36. Ruta Prehistòrica I.

Ens dirigim al TURÓ DE MATARÓ, també conegut com Turó del Castell o Torre de Céllecs (506 m), on hi ha una torre guaita.

Tornem al camí.

"Mirador de Céllecs", amb banc per seure a contemplar el paisatge.

Per un corriol a l’esquerra del camí arribem al TURÓ DE CÉLLECS o de SÉLLECS (534 m), situat entre els municipis d'Òrrius, a la comarca del Maresme, i de Vilanova del Vallès, on hi ha restes disperses d'un poblat ibèric.

Reculem i continuem per la pista del GR-92.

Arribem al TURÓ RODÓ (530 m), cim amb vèrtex geodèsic, antenes i repetidors; Ens apropem a la Cova del Turó Rodó, que està a pocs metres.

A la tornada ens desviem a veure des de la part superior els diversos sectors d'escalada de Céllecs/ Séllecs, amb bones panoràmiques. Especialment digne de veure és el sector de la Placa.

Tornarem fins a l'Ermita de Sant Bartomeu.

CURIOSITATS:
> Des de Sant Bartomeu de Cabanyes es pot ampliar la ruta i recórrer la RUTA PREHISTÒRICA I pel PR C-36, admirant una de les concentracions megalítiques més importants de Catalunya.

> Escalada a Céllecs: "El sector de La Placa está orientado principalmente al Este (sol de mañana), el equipamiento es variable y sorprendente: buriles, spits, químicos, reuniones rarísimas... Son vías de granito desde cortas a relativamente largas (casi 20 metros), placas, techos y fisuras." http://fentcamiraids.blogspot.com.es/2009/04/escalar-en-cellecs-maresme.html?m=1

St Bartomeu

Corriol rocs

Dreta PR C36

Photo ofTorre de guaita 'Torre de Céllecs': Turó del Castell (506m) Photo ofTorre de guaita 'Torre de Céllecs': Turó del Castell (506m) Photo ofTorre de guaita 'Torre de Céllecs': Turó del Castell (506m)

Torre de guaita 'Torre de Céllecs': Turó del Castell (506m)

Mirador de Céllecs

Turó de Céllecs : poblat ibèric

Turó Rodó: antenes i vèrtex geodèsic