Platja de la Marquesa - Far del Fangar - Chiringuito Vascos

Photo ofPlatja de la Marquesa - Far del Fangar - Chiringuito Vascos Photo ofPlatja de la Marquesa - Far del Fangar - Chiringuito Vascos Photo ofPlatja de la Marquesa - Far del Fangar - Chiringuito Vascos

August 27, 2016
August 2016

•   4.3 1 review

near Riumar, Catalunya (España)

Excursió d’uns vuit quilòmetres i mig (quatre i escaig d’anada i quatre i escaig de tornada) per un dels paisatges més curiosos de la geografia catalana: la punta del Fangar, al delta de l’Ebre. Es tracta d’un dels braços de sorra que ha format l’Ebre a la seva desembocadura, un indret on l’atractiu rau en les absències. És a dir, que agrada més precisament pel que no té (vegetació, construccions, serveis, gent, asfalt, ombres...) que pel que té. L’element que més caracteritza aquest paratge són les seves dunes —que mai són iguals, ja que estan a mercè del vent o de la pluja, que fan que canviïn de forma—, però també el far que hi ha al final, enmig del no-res: el far del Fangar, i que és la destinació d’aquest recorregut i punt de referència durant la llarga caminada que proposem.

Arribem al punt de partida de la ruta des de l’Ampolla o des de Deltebre, a través de les carreteres locals, seguint les indicacions que porten a la platja de la Marquesa. A l’extrem nord d’aquesta platja es troba el restaurant Vascos, on deixem el cotxe i continuem a peu. Observar el vol dels ocells que sovint recorren la zona, ja que hi ha alguns espais de la punta on fan els seus nius.

A més de les dunes, com que fa sol i una mica de calor, tenim la sort de veure un fenomen que també es dóna als deserts: els miratges. A mig recorregut en veurem. Es tracta d’il·lusions òptiques que consisteixen a veure una superfície d’aigua (com un mar o un estany) on en realitat no hi ha res. Aquest fet es produeix per l'acció de la calor sobre l'aire, el qual altera la refracció de la llum i crea la il·lusió. Sembla que no hi hem d'arribar mai, però finalment, posem el peu al nostre oasi particular, el far del Fangar, i observem el paisatge protagonitzat per les dunes i el mar.

PictographProvisioning Altitude 180 ft

Restaurant Vascos

PictographBirding spot Altitude 184 ft

Far del Fangar

• Photo of Inyaki Bosch
    Inyaki Bosch Feb 20, 2018

Ruta ideal para hacer por la mañana y ver los juegos de luz del Delta o después de comer para hacer la digestión. La excursión es un paseo por la playa pero al ser en el delta tiene un valor añadido

Ramon Rocamora i Pascual Feb 20, 2018

Gracias, es cierto que es una gozada la luz, asi como el entorno paisagistico. Recomendable en todas las epocas del año.

• Photo of jordipatum
    jordipatum May 19, 2018

Hola, he vist que el desnivell es de 40 a 50 m, però hauria de ser zero, vas a tocar l aigua de mar!?
    Molt maco i relacsnt amb la canalla...

Ramon Rocamora i Pascual May 21, 2018

Hola, el desnivell el marca el GPS, però quasi es inexistent, sempre vas per la voreta de la mar, i al estiu de tant en tant et pots refrescar, natros anem en banyador, i de tant en tant fem una capbussada.

• Photo of scipio218
    scipio218 Jul 27, 2019

Es pot passar? Em diuen que no deixen 🤷🏻‍♂️

Ramon Rocamora i Pascual Jul 27, 2019

A peu, cap problema, lo que no es pot, es sortir de la zona marcada, hi ha zones de nidificació d'aus.