Plaça d'Espanya - Sant Pere Màrtir - Santa Eulàlia

Photo ofPlaça d'Espanya - Sant Pere Màrtir - Santa Eulàlia Photo ofPlaça d'Espanya - Sant Pere Màrtir - Santa Eulàlia Photo ofPlaça d'Espanya - Sant Pere Màrtir - Santa Eulàlia

2005
August 6, 2022
August 2022

near La Bordeta, Catalunya (España)

Si en l'anterior ocasió vaig agafar Rambla Badal i l'Avinguda de Pedralbes amunt, en aquesta em desplaço fins la Plaça d'Espanya per a pujar agafant altra opció. Enfilo Tarragona amunt per a seguir pel carrer Numància tot arribant a la Diagonal. Tot i ser d'hora ja cal anar amb quatre ulls, runners, patinets, bicicletes i hordes de turistes et poden atropellar en qualsevol moment. No és fins passada la Diagonal que la cosa comença a canviar, fins i tot sembla que els carrers estiguin més nets i tinguin més ombra. Arribo a Sarrià i, fins ara la més o menys lineal ruta es va decantant cap a l'esquerra tot passats els jardins de Dorotea Chopitea (curiós nom) per anar a trobar l'Avinguda J.V.Foix, aquí la cosa comença a pujar i, passada la ronda de dalt, a Can Caralleu i ja en més dreta pujada. Avui no vaig a trobar les escales, si no un corriol ben dret i sorrenc a la dreta que porta ja a la Carretera de les Aigües, tot just davant d'altre corriol de recent creació que va a trobar el més marcat que comença en un revolt a tocar de les cases i la restaurada Villa Paula. No arribo a l'esplanada on temps ençà era presidida per un Xiprer, ara per una cosa rara pressumptament artística, si no que segueixo pel corriol que va per llevant de la carena. Arribo al Coll del Portell des del qual visualitzo la pujada a Sant Pere Màrtir. Abans per la pista, ara per un corriol que discorre en part a la seva esquerra tot pujant. Un cop dalt, un parell de fotos, dos més a les fetes en tantes altres ocasions que he passat per aquí. Com que l'altre dia baixant del Tibidabo vaig agafar la Carretera de les Aigües i en el revolt on la pista asfaltada baixa cap a Finestrelles vaig veure a la dreta un corriol que vaig suposar baixava directes de Sant Pere Màrtir, avui tocava investigar-lo. Així que suposant que començava per la zona de les bateries, un cop dalt miro per allà i si que hi era, a tocar de la base de bateria més baixa. Certament, mai havia passat del mirador que hi ha sobre les bases de les bateries i, per tant, desconeixia aquest corriol. No és gaire diferent que l'habitual pel dipòsit, passant pel mirador del Xiprer fins Finestrelles i Sant Joan de Déu. Així que baixo per aquest, per a mi, nou corriol; amb compte de no relliscar. Arribat al revolt de la Carretera de les Aigües tinc tres opcions, baixar per la pista de l'esquerra, ara oberta; seguir recte per un corriol o seguir la Carretera de les Aigües fins la Plaça Mireia. Aquesta última opció em portaria al mateix lloc que el corriol, així que com tampoc conec aquest, baixo per aquí tot anant a sortir als caminets urbanitzats entre Ciutat Diagonal i el barri de Finestrelles. Més a baix passo per les, sembla, interminables obres a tocar de la Nestlé. La resta carretera de Collblanc a baix, i pel mercat a trobar el pont de la Torrassa i cap a Santa Eulàlia.