Pla de Boavi

July 13, 2021
June 2021

near Tabescán, Catalunya (España)

A la capçalera de la Vall de Cardós, un seguit de petits rierols s’uneixen formant el Noguera de Lladorre. És el que ens trobem al Pla de Boavi, un prat de pastura envoltat d’un bosc d’avets, bedolls que aprofiten les clarianes del bosc, i algun faig dispers. Tot plegat fan d’aquest indret un dels paratges més emblemàtics de l’Alt Pirineu. Passejar per aquest pla és una de les experiències més agradables.

RUTA*: Pressa de Montalto (1384 m) – Pla de la Borda (1432 m) – Pla de Boavi (1461 m) – Pont de Boavi (1478 m) – Pressa de Montalto (1384 m)

DIFICULTAT*: Baixa. És una excursió molt fàcil i accessible per a totes les edats,
DURADA*: Anada: Des de Tavascan: 40 minuts de cotxe + 1 Hores caminant. (és pot caminar el temps que es vulgui)

PUNT D’INICI*: Pressa de Montalto. Passat el poble de Tavascan s’inicia una pista forestal, d’accés amb un jeep o un cotxe alt, que arriba fins a la presa de Montalto, on podrem aparcar el cotxe.

CAMINADA**: És tracta de caminar inicialment per una pista paral·lela al riu tot passant per el Pla de la Borda i fins arribar al Pla de Boavi, mentre contemplem els boscos frondosos de l’Alt Pirineu i la força dels rius i cascades de l’alta muntanya. Pocs metres més endavant del Pla hi trobem el Pont de Boavi, on podem veure l’aigua baixant amb força per el riu Broate just quan acaba de rebre les aigües del riu de Romedo. A partir d’aquest punt comença un corriol pedregós que puja a Broate i Sellente. (no hi pugem, tot i que es una pujada entremig d’un bosc d’avets) Un cop hem gaudit d’aquest esplèndid racó de la natura, emprenem el camí de retorn, tot fent el badoc i atansant-nos a la vora del riu. Si el dia i la valentia acompanyen, entre el Pla de Boavi i el Pla de la Borda hi ha un pont a gairebé 8m d’alçada des d’on podrem saltar al riu; l’aigua està molt freda, però l’experiència val la pena!