Pla de Boavi

one hour
July 17, 2023
July 2023

near Tabescán, Catalunya (España)

Passejada molt agradable entre la presa de Montalto i el Pla de Boavi. El recorregut no té pèrdua, és molt assequible i apte per fer amb nens.

L'itinerari comença a la presa de Montalto. Per arribar-hi cal agafar una pista forestal d'uns 6 quilòmetres que surt des de Tavascan, passada la central hidroelèctrica. La pista és una mica pedregosa en alguns trams però es pot fer amb qualsevol cotxe. A la presa hi ha diversos espais on aparcar. La pista continua uns 500 metres més, però és aconsellable deixar el cotxe aquí.

La ruta comença seguint la pista forestal en direcció nord i ben aviat arribem a la tanca que barra el pas als vehicles. Tot l'itinerari transcorre per un camí ample, paral·lel al riu Noguera de Lladorre, entre prats verds i boscos d'avets. Pel camí travessem diversos rius que baixen de Naorte i Certascan. Al cap de 3 quilòmetres arribem al Pla de Boavi, un extens prat verd enmig de les muntanyes. Una mica més amunt trobem el pont de Boavi, que travessa la Noguera de Lladorre. En aquest punt retornem seguint el mateix camí que a l'anada.