Pla de Bacies-Portell de l'Ós-Puig de les Morreres (100 Cims)

Photo ofPla de Bacies-Portell de l'Ós-Puig de les Morreres (100 Cims) Photo ofPla de Bacies-Portell de l'Ós-Puig de les Morreres (100 Cims) Photo ofPla de Bacies-Portell de l'Ós-Puig de les Morreres (100 Cims)

March 17, 2023
March 2023

near Canalda, Catalunya (España)

UN 100 CIMS AMB NENS!
En Coll de Jou agafem una pista en principi asfaltada que va cap el Montnou, l’asfalt s’acaba de seguida, però la pista continua en bon estat 3’7 km fins una cruïlla que deixa el Montnou a l’esquerra i s’enlaira en una pista en pitjor estat cap al pla de Bacies. Hem pujat en un cotxe normal sense problemes.
El Puig de les Morreres és una muntanya de 2.212. És el punt més elevat de la serra de Querol, serra que forma part del massís del Port del Comte. Al cim s'hi pot trobar un vèrtex geodèsic i una gran antena repetidora de telecomunicacions.
Deixem el cotxe prop del refugi de pla de Bacies. Pugem amb tres nens , un de vuit anys, altra de quatre i un més petit d’un any que puja en una motxilla a l’esquena del seu pare. Tres generacions d’excursionistes!
Aquest any ha nevat molt poc, falten quatre dies per la primavera i la neu ben bé ha desaparegut. Trepitjarem alguna congesta de manera anecdòtica pujant a partir del Portell de l’Ós. En aquesta època de l’any i en aquesta alçada el prats encara són marronosos, més endavant tota una catifa verda taparà tota la plana de Becies,
Des de bon començament ja es veu el cim amb la seva característica antena, la plana està plena de camins i corriols, nosaltres anem directe cap al Portell de l’Ós, al costat d’un abeurador s’enfila un camí fins al coll.
Des del coll agafem la pista que surt cap a la dreta i anem sortejant alguna placa de neu gelada que encara resta protegida pels arbres.
Sense més dificultat arribem al cim. Avui un remat d’isards ens han donat la benvinguda fent la delícia dels nens.
El cim encara que té una vista panoràmica espectacular. Cap al nord tenim les altres muntanyes del Port del Comte: Volturo, Pedró dels Quatre Batlles i Tossa Pelada. A continuació i separat pel coll del Port, que s’endevina, tenim la Serra del Verd, més a la dreta els Rasos de Peguera i la Serra d’Ensija, en un pla posterior tenim tot el Cadí i el Pedraforca més cap al est. Cap al sud destaca la inconfusible silueta de Montserrat i en primer terme la Mola del Lord, la Serra de Busa i de Bastets. El pantà de la Llosa del Cavall està en les escorrialles.

Parquing

Pla de Bacies

Portell de l'Ós

La primera neu

Congestes de neu al camí