Photo ofPIRINEUS: Ribes de Freser - Roques Blanques - Sant Antoni (buscant fortins o búnquers) Photo ofPIRINEUS: Ribes de Freser - Roques Blanques - Sant Antoni (buscant fortins o búnquers) Photo ofPIRINEUS: Ribes de Freser - Roques Blanques - Sant Antoni (buscant fortins o búnquers)

August 19, 2019
August 2019

near Ribes de Freser, Catalunya (España)

Preciosa ruta que comença a Ribes de Freser, passa per Roques Blanques fins a Sant Antoni. En tota aquesta zona es poden trobar fortins, alguns molt amagats, n'hi ha més de 10 i en trobem 3, ja que no portem el llibre a sobre per saber on son.

Aquests fortins formen part de la línia P: Un cop acabada la Guerra Civil, Franco volia construir 10 mil fortins repartits per tots els Pirineus per protegir la frontera, se'n van construir un 40%.
A la zona del Taga fins a Campelles se n'han registrat uns 150, protegint el pas fronterer de la collada de Tosses.
(Es pot trobar la localització dels fortins al llibre de Carles Puncernau "Els fortins de Franco q la Vall de Ribes").

Comencem la caminada a la plaça de l'Ajuntament i agafem el que era antigament el camí ral fins a la Cerdanya: carrer Cerdanya. Seguim la ruta d'Itinerannia però al revés.

Anem direcció Nord que porta a la Collada Segura seguint les marques grogues. Des d'allà virem bruscament a l'esquerra per agafar el camí que en prou feines es veu i que ens porta fins a Roques Blanques. Allà traspassem la carretera de la Collada de Tosses i passem l'Alberg de Roques Blanques i el riu Rigat i seguim el camí direcció la Font del Faig, en aquest camí trobem el primer búnquer.

Seguim amunt fins a trobar la Font del Faig, està seca i a més, el camí que t'hi porta està tallat però baixem per trobar-la. En tot aquest camí hauriem de trobar més búnquers però no els veiem a simple vista i no ens posem a buscar-los.
Des d'allà torna a enfilar fins a arribar a Sant Antoni on trobem dos búnquers més, un es un dipòsit d'aigua i no s'hi pot accedir, i l'altre s'hi pot entrar.
La baixada fins a Ribes és curta però dreta.

[amb dos nen@s de 8 i 12 anys que la fan sense problemes]

Plaça de l'Esglesia

Bunker - Fortí número B5

Photo ofBúnquer o fortí: Segundo Batallón Segunda Compañia zapadores Photo ofBúnquer o fortí: Segundo Batallón Segunda Compañia zapadores Photo ofBúnquer o fortí: Segundo Batallón Segunda Compañia zapadores

Búnquer o fortí: Segundo Batallón Segunda Compañia zapadores

Ara és un dipòsit d'aigua