Pi d'en Xandri - Font de l'Ermetà - Can Borrell - Pi d'en Xandri

Photo ofPi d'en Xandri - Font de l'Ermetà - Can Borrell - Pi d'en Xandri Photo ofPi d'en Xandri - Font de l'Ermetà - Can Borrell - Pi d'en Xandri

September 19, 2016
September 2016

near Sant Cugat del Vallès, Catalunya (España)

Passejada de diumenge, fàcil, que es pot fer en poc més de 2 hores tranquil·lament, i és ideal per a aprofitar un matí de cap de setmana. Ja veureu que molta gent té la mateixa idea de venir a passejar per aquí els matins festius. Ara bé, desviant-nos cap a la Font de l'Ermetà, a part de descobrir un nou racó dels molts que tenim per Collserola, aprofitem per endinsar-nos una mica en paratges més solitaris.

Tingueu en compte que la qualificació de dificultat seria equivalent a un Fàcil. No és pla 100%, s'ha de superar una mica desnivell entre la Font de l'Ermetà i Can Borrell, però no presenta cap mena de dificultat tècnica, ni a nivell físic en el còmput general.

Un altre aspecte a tenir en compte: dur bon calçat, sobretot en dies posteriors a pluja. La passejada passa per la llera d'alguns torrents, i ens èpoques humides pot estar fangós o que calgui trepitjar aigua. En setmanes sense pluja, no hi ha d'haver res a témer.

Comencem la ruta a la rotonda on s'acaba la ciutat i comença el camí del bosc (veiem que el track comença una mica abans, a l'aparcament de l'hípica). Fins al Pi d'en Xandri seguim la pista principal sense cap mena de pèrdua possible (Dissabte pel matí, a més, estarà ple de gent, així que a seguir-los).

Al Pi d'en Xandri podem gaudir de bones vistes, on en un mateix enquadrament podem situar l'icònic Pi, el campanar del Monestir de Sant Cugat, i a l'horitzó, el massís de Montserrat. Aquí, al Waypoint "Desviació 1" abandonem la pista principal cap a la dreta, on anirem vorejant un camp. El vorejarem fins al Waypoint "Desviació 2", on podem veure que el camí cau lleguerament cap a la dreta; deixarem el marge del camp per caure una mica més al bosc.

Comencem a endinsar-nos a una zona més boscosa i obaga. Seguim el track, i en possibles trencalls que no hagi senyalat amb punts de ruta, en cas de dubte, agafarem el camí de la dreta. Això, fins al Waypoint "Desviació 3", on ens hem de desviar a l'esquerra. Arribarem a la Font de l'Ermetà.

Aquí a la font, si ho desitgem, podem, ja de passada, anar a visitar l'Ermita de Sant Vicenç del Bosc, indicada en el Waypoint més desviat. Es troba a 0,5-0,75 quilòmetres i el camí per arribar-hi és molt fàcil. Hem de tornar una mica enrere i desviar-nos cap a l'esquerra seguint les marques de PR (grogues i blanques) abans de tornar a arribar al Waypoint "Desviació 3". Val la pena d'arribar a aquesta Ermita. Tornaríem a la Font de l'Ermetà pel mateix camí.

Després de la font, ens toca seguir les marques de PR (grogues i blanques) en direcció est. Aquí tenim un desnivell de 100 metres en 0,75km, el tram més exigent de la passejada. Als menys entrenats de tots, els pot fer esbufegar una mica, però és un tram molt curt, que considerant la passejada general, val la pena de superar. Passat el desnivell, ja anirem de baixada fins a la Masia de Can Borrell.

Un cop allí, seguint (innecessàriament) el track, i la pista de terra (molt més evident), xino-xano, anem fent camí fins que tornem a passar pel Pi d'en Xandri i ja som un altre cop de tornada a l'inici.

Espero que aquesta passejada us hagi agradat. Si voleu, deixeu algun comentari amb la vostra opinió perquè així els següents tinguin més punts de vista per fer-se una idea i saber amb què es trobaran.

PictographTree Altitude 0 ft

Pi d'en Xandri

El Pi d'en Xandri és un pi pinyoner, símbol de Sant Cugat, amb una edat estimada de 230 anys.

PictographIntersection Altitude 0 ft

Desviació 1

Ens desviem de la pista principal cap a la dreta, anant pel marge del camp. Si ha plogut anteriorment hi pot haver un cabal d'aigua que cal travessar, atents al calçat adequat.

Desviació 2

Deixem el marge del camp, i girant a la dreta, ens endinsem una mica més al bosc

PictographIntersection Altitude 0 ft

Desviació 3

Ens desviem a l'esquerra i anem cap a la Font de l'Ermetà

PictographFountain Altitude 0 ft

Font de l'Ermetà

Font restaurada, d'on en raja un rajolí de l'aigua del torrent que duu el mateix nom.

PictographRuins Altitude 0 ft

Ermita de Sant Vicenç del Bosc

Ermita de Sant Vicenç del Bosc.