Φαράγγι των Κενταύρων

November 19, 2023
November 2023

near Folói, West Greece (Greece)

Από την πλατεία της Φολόης ακολουθούμε το κατηφορικό μονοπάτι που θα μας οδηγήσει στην είσοδο του φαραγγιού των Κενταύρων, σε ένα εντυπωσιακό τοπίο, ανάμεσα σε κάθετους τοίχους και βλάστηση που εντυπωσιάζει τον επισκέπτη. Η διαδρομή είναι εύκολη με εξαίρεση δύο-τρία σημεία που απαιτούν την προσοχή μας. Το ένα από αυτά, είναι μια ξύλινη σκάλα που ανεβαίνουμε ή κατεβαίνουμε ανάλογα με την αφετηρία μας. Το μονοπάτι έχει κόκκινα σημάδια, καθώς από αυτή τη διαδρομή περνά και ο αγώνας ορεινού τρεξίματος. Γενικά η διαδρομή είναι σαφής, πανέμορφη και με πολύ ενδιαφέροντα σημεία φυσικής ομορφιάς. Τερματισμός στο Δρυοδάσος όπου μπορούμε να θαυμάσουμε τις πανύψηλες βελανιδιές, αλλά και τα διάφορα είδη των μανιταριών που βρίσκουν κάτω από τη σκιά τους, καθώς υπάρχουν ιδανικές συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας ώστε να αναπτυχθούν.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι διαδρομές έχουν καταγραφεί με GPS σε πραγματικό πεδίο. Σε καμία περίπτωση δεν εξατομικεύονται στα μέτρα ενός εκάστου (εμπειρία, φυσική κατάσταση), αφού κάτι τέτοιο είναι αδύνατο μέσω μιας εφαρμογής. Επομένως και ο βαθμός δυσκολίας είναι σχετικός και προσδιορίζεται από τις εκάστοτε συνθήκες, την απόσταση, την υψομετρική διαφορά, τη χρήση ειδικού εξοπλισμού κλπ. Επίσης προσδιορίζεται υποκειμενικά από τη δική μας εμπειρία στη διαδρομή που δεν είναι απαραίτητο να συμφωνεί με άλλες εμπειρίες. Ακόμα, υπάρχει η πιθανότητα τα όργανα πλοήγησης να παρουσιάζουν αποκλίσεις μεταξύ τους. Αυτό οφείλεται σε παράγοντες που αφορούν τη λήψη σήματος ή άλλους λόγους και δεν είναι απαραίτητο να συμφωνούν σε απόλυτους αριθμούς. Οι διαδρομές είναι ολοκληρωμένες, είτε μιας, είτε δύο κατευθύνσεων (με επιστροφή) και δεν είναι μόνο τουριστικές, αλλά μπορεί να κινούνται και εκτός μονοπατιού ή εναλλακτικά, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούσαν κατά την ημέρα της καταγραφής. Σε κάθε τέτοια περίπτωση ενημερώνουμε για τις ειδικές συνθήκες. Σε χειμερινές διαδρομές με χιόνι ή ομίχλη υπάρχει η πιθανότητα να μην πατάμε ακριβώς στο ίχνος του μονοπατιού.
Τέλος, η καταγραφή δεν σημαίνει ότι είμαστε παρόντες δια ζώσης την ώρα που κάποιος ακολουθεί τη διαδρομή και επομένως δεν αναλαμβάνουμε την ευθύνη. Οι διαδρομές είναι αξιόπιστες, όμως συνιστούμε να συμβουλεύεστε και χάρτη και άλλες πηγές πληροφοριών έτσι ώστε να οργανώσετε την εκδρομή σας. Σε κάθε περίπτωση είναι ευπρόσδεκτες οι ερωτήσεις και τα σχόλιά σας.