Πέτρινα Γεφύρια Νεγάδων

February 23, 2021
February 2021

near Negádes, Epirus (Greece)

Πέντε πέτρινα γεφύρια πλαισιώνουν το όμορφο χωριό.

Δύο γεφύρια, το μεγάλο του Κάσσου και το μικρό κοντά του (Γεφύρι του Μπαλάνες) δεν προσεγγίστηκαν, καθώς πινακίδα δεν υπάρχει πουθενά, εμφανές μονοπάτι δεν υπάρχει και ντόπιο δεν συναντήσαμε για περαιτέρω πληροφορίες.

Στο πρώτο, το Γεφύρι στη Βρύση Βαλαδιμέρη, μια πρόσφατη κατολίσθηση έχει παρασύρει τα πρώτα 70 μέτρα του μονοπατιού. Τοιχίο -έτοιμο κι αυτό να καταρρεύσει- που βρίσκεται 1,4km ερχόμενοι από το χωριό ή 3,9km πηγαίνοντας προς χωριό από τη διασταύρωση στον κεντρικό δρόμο σηματοδοτούσε την έναρξη του μονοπατιού. Περπατάμε παράλληλα με τα συρματοκιβώτια και σε 50m περίπου κατηφορίζουμε, βρίσκοντας το παλιό πλατύ μονοπάτι με χαμηλή καλυμμένη με βρύα ξερολιθιά στο αριστερό του μέρος. Σε 250m συναντάμε το γεφύρι.

Το δεύτερο προσεγγίζεται χωρίς πρόβλημα, είναι δίπλα στο δρόμο. Πολύ δίπλα δυστυχώς.

Για το τρίτο, το μεγαλύτερο και πιο όμορφο, φυσικά και δεν υπάρχει επίσης καμία πινακίδα.
Από τη διασταύρωση για το χωριό, συνεχίζουμε ευθεία στον κεντρικό δρόμο για 3,7km. Δεξιά υπάρχει άνοιγμα που κατηφορίζει και γίνεται κάτι που μοιάζει με παλιά δασική διάνοιξη. Σε εκείνο το σημείο δίπλα στην άσφαλτο στήθηκε κούκος, που κι αν δεν υπάρχει, θα υπάρχει σωρός από πέτρες. Άλλο σημείο προσανατολισμού είναι ο παρακάτω χωματόδρομος και μία πέτρινη βρύση, στα 100m συνεχίζοντας την άσφαλτο.

Σημείωση: Η ενδιάμεση ευθεία αποτύπωση, είναι η μετάβασή μας από το χωριό προς το σημείο έναρξης της προσέγγισης στο τρίτο γεφύρι. Παρκάραμε δίπλα στην πέτρινη βρύση, όπου και άρχισε η αναζήτησή του.