Peratallada Canapost Vulpellac Clots de Sant Julià

Photo ofPeratallada Canapost Vulpellac Clots de Sant Julià Photo ofPeratallada Canapost Vulpellac Clots de Sant Julià Photo ofPeratallada Canapost Vulpellac Clots de Sant Julià

October 18, 2016
October 2016

near Peratallada, Catalunya (España)

Un passeig d'unes tres horas de durada de marxa efectiva i sense desnivell per la història de Peratallada, Canapost i Vulpellac.
La ruta comença a l'aparcament públic de Peratallada. Seguint les marques vermelles i blanques, indicadores del GR 92-1, arribem al Menhir de Canapost, situat al costat de la carretera GI-651.
Tornem enrera i ens dirigim a Canapost, on podem visitar l'esglèsia de Sant Esteve i la Necròpolis. Hi ha uns panels explicatius de les característiques arquitectòniques dels edificis que formen l'esglèsia i dels 18 sarcòfags i altres objectes que s'hi han trobat.
També podem veure a terra les peces de pedra d'una roseta.
Continuem fins a Vullpellac per la pista marcada amb senyals de cicloturisme. El poble està format per un conjunt de cases molt ben restaurades, el Castell de Vullpellac i l'esglèsia de Sant Julià i Santa Basilissa.
Sortim de Vulpellac i ens dirigim als Clots de Sant Julià, aquí ens trobarem amb les restes d'una antiga pedrera que es remonta a l'època ibèrica. Posteriorment tant els grecs i romans d¡Empúries també la van fer servir.
El pas del tempa i la natura s'han encarrwgat de modelar i refer el lloc, donant-li un aire encantador i misteriós a aquest espai.
Destaca la formació anomenada el Tró de la Reina.
A l'alçada de Can Puisec, podem trobar un cartell informatiu on se'ns explica que estem caminant a sobre de la via romana que conduia a Empúries.
Val la pena, si no es coneix, visitar Peratallada; un poble de gran bellesa, declarat Conjunt Históric-Artístic, on, a més a més de la ben conservada arquitectura medieval podem gaudir de comerços i restaurants.

Camí d'Empuries

Clots de Sant Julià

Entrada muralles

Necròpolis de Canapost

Sant Esteve de Canapost

Sant Julià i Santa Basilissa

• tinetpm Dec 28, 2019

La ruta té permi Masa tros per carretera, el clots espectacula

• Photo of revillacarlos
    revillacarlos Dec 28, 2019

Tens raó, es el preu que cal pagar si volem fer la ruta circular i que passi pels tres nuclis.
    Gràcies pel teu comentari.