PENEDÈS - Subirats: Les Flandes dels Casots

Photo ofPENEDÈS - Subirats: Les Flandes dels Casots Photo ofPENEDÈS - Subirats: Les Flandes dels Casots Photo ofPENEDÈS - Subirats: Les Flandes dels Casots

6 mi
November 10, 2019
November 2019

near Sant Sadurní d'Anoia, Catalunya (España)

RUTA TANCADA
Repetim ruta :)
Però aquest cop deixem el cotxe un pèl més lluny, i ens permet fer una volta més extensa passant també pel Castell de Subirats.
A més a més, aquest cop, el camí de les Flandes ja està desbrossat i es pot donar la volta.

Deixem el cotxe a la carretera que va als Casots, un pel abans d'agafar el camí cap al Castell.
Passem pel bosc fins a arribar a la carretera del Castell, aquí la traspassem i continuem el camí que remunta fins les Flandes. Aquest cop, el camí està desbrossat fins al final i pots sortir-ne per l'altre cantó ajudant-te amb una corda. L'espai és preciós.

Un cop sortim passem per sobre les Flandes i anem a buscar el camí que ens portarà cap la Castell de Subirats i de volta cap al cotxe.

Les Flandes és una zona rocosa de grans blocs de pedra calcària despresos d'una gran massa de pedra, que han format passadissos i túnels. És una zona fosca i humida plena de vegetació.
Segons l'historiador o investigador Salvador Llorac "A la zona compresa entre Subirats i Piera les esllevisades de roques i de terra argilosa, la gent gran dels indrets les anomenen flandes o frandes. Exemple; les flandes dels Casots de Subirats; les flandes del Bedorc de Piera. És una expressió poc usada i solament en aquest llocs concrets i com accident geogràfic". Haig de reconèixer que tot i ser de la zona, no he sentit mai ningú dir aquesta paraula com a esllevisada, sino només per anomenar el lloc en sí.

(amb la baby de 10 mesos portejada)

Parking

PictographPhoto Altitude 868 ft

PictographPhoto Altitude 985 ft

PictographPhoto Altitude 906 ft

• jesillopart Apr 8, 2021

El pas de la ruta per les Flandes és tancat per perill de esllavissada des de el dia 8 d’abril 2021. Ja no s’hi pot accedir.
    Agraïm que ho indiqueu a la ruta o la elimineu. Moltes gràcies.