PENEDÈS. L'Arboç - La Gornal

28 minutes
March 30, 2022
March 2022

near L'Arboç, Catalunya (España)

L'Arboç (davant les piscines) - La Gornal - Pas superior sobre el ferrocarril - Camí entre vinyes (Arboç - Santa Oliva) - 2n pas superior sobre el ferrocarril - L'Arboç

Ruta circular amb inici i final a la població de L'Arboç, a la comarca del Baix Penedès apta per a fer passejant, corrent o en BTT, tot i que es força curteta, només cinc quilòmetres. La ruta ens portarà fins al poble de La Gornal, i d'allà, creuant primer la línea de rodalies R4 i d'AVE, tornarem passejant per entre camps de vinyes fins la bonica població de l'Arboç de nou. La ruta es fàcil i arriba als 100 metres de desnivell acumulat. Trobarem fons amb aigua potable als dos pobles per on passarem, L'Arboç i La Gornal.

Començarem la ruta davant de les piscines municipals on surt un camí rural asfaltat que ens portarà fins a la Gornal. Aquest camí és d'un quilòmetre de llarg. Un cop a la Gornal anirem a la dreta per a sortir del poble deixant un parc infantil a l'esquerra. agafarem la primera pista a la dreta que trobarem, també asfaltada, i anirem baixant fins a trobar el primer pas superior sobre la línea de ferrocarril del rodalíes R4 i de l'AVE Madrid - Barcelona - França deixant a la nostra dreta la fàbrica de vidres de la Saint-Gobain. Un cop creuat el pas superior agafarem la primera pista de terra a la dreta que empalma amb el camí rural de L'Arboç a Santa Oliva. En aquest indret passejarem entre camps de vinyes dotats alguns d'ells de cabanes de pedra seca típics de la zona. Seguirem endavant fins trobar una carretera asfaltada que va de l'Arboç a Banyeres y Casa Roja on girarem de nou a la dreta creuant per segona vegada la línia de ferrocarril per retornar a l'Arboç. Un cop a l'Arboç passarem per diferents llocs interessants tot creuant la població fins arribar al punt d'inici de la ruta.