PENEDÈS. Ermita de Sant Pau des de Vilafranca del Penedès

Photo ofPENEDÈS. Ermita de Sant Pau des de Vilafranca del Penedès Photo ofPENEDÈS. Ermita de Sant Pau des de Vilafranca del Penedès Photo ofPENEDÈS. Ermita de Sant Pau des de Vilafranca del Penedès

February 4, 2024
February 2024

near Vilafranca del Penedès, Catalunya (España)

Ruta circular des de Vilafranca del Penedès passant per l'Ermita de Sant Pau a 1.1 quilòmetres del punt d'inici. Ruta fàcil de menys de quatre quilòmetres en total apta per a fer caminant, corrent o en BTT i fins i tot en família amb nens petits. Trobarem aigua potable a la font de Sant Pau ja dalt de la muntanya. Fabuloses vistes de la zona de Vilafranca i Olèrdola des del mirador de la muntanya de Sant Pau.

Començarem la ruta aprop de la zona de les pistes i del complex aquatic a la carretera que porta fins a Pacs i Sant Martí Sarroca girant a la dreta on trobarem el carrer del Celler on podrem deixar el vehicle si es que venim en cotxe, just al costat del Convent del Carme. Agafarem la pista de terra passant pel costat d'unes caves a ma dreta en direcció a la muntanya de Sant Pau. Arribarem a una primera bifurcació de camins on girarem a la dreta per acte seguit i al cap de poc girar a l'esquerra tot pujant fins la muntanya. Arribarem primer fins la font que està dintre d'una petita coveta decorada amb unes rajoles i el nom del sant. Ens situarem davant de la cova de Sant Pau on veurem la petita capella o ermita dins de la roca i que es troba protegida amb una reixa metal·lica. Després de gaudir de les vistes de Vilafranca, Olèrdola i el Foix començarem a baixar per un corriolet dintre d'un bosquet fins un collet on girarem a la dreta per enfilar el camí de tornada a Vilafranca per pista de terra de nou. Caminarem per pistes entre camps de vinyes fins a trobar una creu de terme i uns indicadors on girarem a la dreta per a tornar al carrer del Celler on hem començat la ruta.