Yenişehir - Yakacık

August 22, 2022
August 2022

near Kurtköy, İstanbul (Türkiye)

Önceki Parkur: -
Sonraki Parkur: -

Rota Üzerindeki Semtler: Yenişehir (Pendik) - Çamlık - Ertuğrul Gazi Mahallesi - Çarşı Mahallesi - Ayazma - Yakacık (Kartal) - Velibaba

Bu bir, kültür envanterine kayıtlı şehir içindeki eserleri görmek için yapılan şehiriçi yürüyüş etkinliğidir. Eserlerin büyük çoğunluğu kulturenvanteri.com sitesine kayıtlıdır. Sitede yer alan izler yürüyüş sırasında doğaçlama olarak birleştirilerek rota oluşturulmuştur. Sitede yer almayan bazı eserlerle de karşılaşıldığı olmuş, park vb. yerler de ayrıca işaretlenmiştir...

Tek başına yürünmüştür.

GENEL NOTLAR:
Ailemin ikamet ettiği evden yürüyüşe başlayıp yine aynı yerde yürüyüşü sonlandırdım. Amacım Kartal Yakacık'daki kültür envanterine kayıtlı eserleri görmekti. Rotayı, yürürken eserlerin haritadaki yerlerine bakarak belirledim.

Parkurun büyük bir kısmı (park içlerindeki yürüyüşler dışında) şehir içinden geçmekte, asfalt yolları izlemektedir. Bu yüzden, yürümek yerine araç da kullanabilirsiniz.

Rotadaki son eseri gördükten sonra toplu taşıma kullanarak farklı bir noktaya gidilebilir. Şahsen ben yürümeyi tercih ettiğim için, toplu taşıma kullanmadan, farklı bir yoldan başladığım noktaya geri döndüm. Nitekim son iz kaydından sonraki kısmın çok da keyifli olmadığını ekleyebilirim.

İyi faaliyetler...

PictographPark Altitude 724 ft

PictographPark Altitude 753 ft

Pendik Yaşam Vadisi

PictographPark Altitude 797 ft

PictographPark Altitude 792 ft

Yürüdüğüm tarihte, belediyenin projesi kapsamında inşaat faaliyetleri vardı.

Yapım tarihi 1991 yılı olan çeşmenin önünde su doldurmak için insan kuyruğu vardı. Hem bu yüzden, hem de tarihi bir çeşme görüntüsü vermediği için, çeşmenin fotoğrafını çekmedim. Ayrıca çeşme restorasyon geçirmişe benziyordu. Çeşmedeki tabelada "4 bidondan fazlası yasaktır" şeklinde bir yazı vardı. Ayrıca bu Çeşme Kültür envanterine kayıtlı değildi.

Balsuyu Çeşmesi

Çeşme, demir bir kapıyla örtüldüğü için çeşmenin açılış ve kapanış saati vardı. Bu çeşmenin önünde de bidonları ile sıra bekleyen çoğunluğun kadınların olduğu bir sürü insan vardı. Çeşme, kültür envanterine kayıtlıydı, fakat tamamen fayansla kaplı olan çeşmenin tarihi bir görünüşü yoktu. Önündeki insan kalabalığından dolayı fotoğraf çekmedim.

PictographMuseum Altitude 793 ft

Yürüyüş yaptığım tarihte, hafta içi olmasına rağmen, müze kapalıydı. Halbuki bir kaç ay önce okulların açık olduğu dönemde, bir sabah oğlumla buraya uğramıştım.

Hasan Pasa Çeşmesi

Kulturenvanteri.com'a göre, çeşmenin ismi Zeynep Hanım çeşmesiydi, fakat resimde de görünen kitabede, çeşmenin ismi farklı geçiyordu.

Kulturenvanteri.com'a kayıtlı bu çeşmenin yapım tarihi oldukça yakındı. Üzerindeki mermerde, 1951 yazıyordu. Bu tarih restorasyon tarihi de olabileceği için çeşmenin tarihi bir çeşme olup olmadığını bilemeyeceğimi söylemekle yetiniyorum.

PictographPark Altitude 920 ft

5-6 tane büyük çınar ağacı vardı.

Veli Dayı Sokak Çeşmesi

Bir kaynakta Veli Dağı Çesmesi olarak geçmektedir. Fakat sokağın ismi, Veli Dayı Sokağı'dır.

Hacı İsmail Çeşmesi

Photo ofDeğerli Çıkmazı (Alemdar Sokak) Çeşmesi Photo ofDeğerli Çıkmazı (Alemdar Sokak) Çeşmesi Photo ofDeğerli Çıkmazı (Alemdar Sokak) Çeşmesi

Değerli Çıkmazı (Alemdar Sokak) Çeşmesi

Esma Sultan Çeşmesi

PictographReligious site Altitude 1,026 ft

Mustafa Halveti Türbesi

Ayazma suyu olarak geçen bu yer eski bir çeşmeden ibaretti.

PictographReligious site Altitude 761 ft

Photo ofYayalar Köyü Camisi Bahçesindeki Lahitten Dönme Çeşme Havuzu Photo ofYayalar Köyü Camisi Bahçesindeki Lahitten Dönme Çeşme Havuzu