Pendik Köprüsü-Pendik Sahil

52 minutes
August 25, 2022
August 2022

near Dolayoba, İstanbul (Türkiye)

Daha çok keyif amaçlı bir sahil yürüyüşü olacaktı. Tabii yine de rota üzerindeki kültür envanterine kayıtlı eserleri görmeyi planlıyordum, ki sadece Pendik Köprüsü ile Pendik sahili arasında birkaç eser vardı. Nitekim bu eserler rotada kayıt altına alınmıştır.

Hedef, Bostancı'ya kadar yürümekti, ama sağanak yağmur bastırınca, Pendik Lisesi durağından İETT'nin 17 numaralı otobüsene binip eve dönmek durumunda kaldım.

Eski Pendik Tren İstasyonu

Photo ofPendik Belediyesi Kemal Tahir Kütüphanesi Photo ofPendik Belediyesi Kemal Tahir Kütüphanesi Photo ofPendik Belediyesi Kemal Tahir Kütüphanesi

Pendik Belediyesi Kemal Tahir Kütüphanesi

Burla Biraderler Köşkü'nün bir parçasıymış, belediye tarafından başarılı bir şekilde restore edilip kütüphaneye çevrilmiş.

Buradaki köşk ise, hala restore edilmemiş durumda...

Kilesinin yalnızca duvarları kalmıştı. Etrafı panelle cevrili olduğu için küçük bir açıklıktan bu resimdeki kadar görüntü alabildim.