PENALTA

May 1, 2019
May 2019

near Camarasa, Catalunya (España)

Passejada per la Penalta, aquesta serra situada al municipi de Camarasa. Deixem el cotxe al cami nou dels Grangers i seguim la pista fins arribar a una marrada amagada que porta a un corriol, aquest corriol sols és apte per senderistes intrepids que no els espanti anar per viaranys emboscats i poc definits, ja que està ple de garrics i poc marcat. Nosaltres decidim aventurar-nos per aquest corriol per pujar a la carena de la Rentisclera de la Maçana.
Al arribar dalt la carena trobem les restes d’una antiga bassa i després les restes del que sembla una antiga explotació animal, passem per un gran cobert abandonat i trobem uns pals indicatius de rutes, nosaltres seguim el camí de l adreta que porta directe al límit de la carena seguint del camí de la Rendisclera, les vistes són excepcionals cap al Mont Roig i el pantà de Camarasa. Més endavant trobem un mur de pedres al fil de la carena, sembla un balcó d'observació i arribem al mirador de la Penalta, una gran torre metálica de la llum espatlla el paisatge.
Continuem pel camí de l’obaga de la Figuereta, un tram és en forta baixada per després pujar a buscar el camí del Palomar, tornem al cobert abandonat on agafem la pista del camí nou dels Grangers i cap al cotxe. Les vistes durant la baixada són fabuloses, el Coscoll, la Serra que no Passa, el pantà…
Ha estat una magnifica passejada