PÈLAGS DE VILOBÍ + VISTES + BOSC

April 24, 2019

near Vilobí del Penedès, Catalunya (España)

Ruta familiar per conèixer els Pèlags i una mica més del seu entorn.

La ruta és ciclable i es pot fer amb nens. El pas pel bosc no és apte per remolcs i cadiretes de nen a la bici, però al ser un bucle podem passar del km 1,5 al km 2,4 directament i evitar-lo.
LA RUTA
Sortim de Can Bitxac en direcció Vilobí i al arribar al primer carrer asfaltat el creuem per buscar un camí de terra en baixada. Aviat som al Pèlag Llarg. Km 0,5 de la ruta.
Continuem per un carrer que ens farà vorejar el pèlag en alçada. Sortim al carrer principal i de seguida trobem l'entrada als pèlags Petit, Fiol i Sec. (Km 0,8). Transitem aquesta zona condicionada com a parc i amb cartells informatius. Passem per sobre del pèlag a una considerable alçada (hi ha tanca de protecció). També hi ha un caminet si volem baixar a tocar de l'aigua.
Passem el Pèlag Sec, amfiteatre de roca que permet fer concerts a l'estiu.
Prenem un camí en pujada fins guanyar una plana amb una vinya. Som al punt més alt del municipi, on trobem el dipòsit d'aigua del poble (Km 1,2).
Val la penar arribar fins al final del camí per gaudir de les vistes amb Montserrat com a teló de fons.
Retrocedim uns 50m i girem a la dreta per un camí poc transitat. Poc després trobem una cadena. Km 1,5.
Si volem evitar el tram de bosc de la ruta només cal passar la cadena recte i enllacem al km 2,4.
Us proposem no fer-ho i girar a la dreta per un tram singular.
Trobem un petit tobogan i som a un gran pi pinyoner batejat com Racó de Pensar amb vistes molt maques sobre el pèlag Gran.
Passem 10 mts estrets i entrem en un bosquet de pins joves i molt junts com si es tractés d'un laberint. De seguida baixem per un corriol en mig d'un bosc d'alzines ben ombrejat i al cap de 250mts aprox. sortim a una pista forestal amb vistes a una extensa plana de vinyes. (km 1,9)
Planegem 200m fins una cruïlla i entrem a l'esquerra on no poden passar vehicles. Si passem la tanca per un pas marcat (sense bici) tenim una panoràmica espectacular del pèlag als nostres peus i Can Bitxac a l'altra banda.
Voregem ara el Pèlag des de la part més alta i tornem a ser a Can Bitxac.