PASSEJADA RUNNING - CAN PERE TIÀ 2K - Centre Trail Palamós

28 minutes
December 4, 2020
December 2020

near Vall-Llobrega, Catalunya (España)

Ruta circular amb sortida des de Can Pere Tià que recorre zones boscoses i senders aptes per a tota la família.

Durada aproximada: 40 min (caminant)

Ens situem a l’inici del camí de Can Pere Tià a prop del parc infantil i seguirem el camí creuant la riera. Continuem endavant i tot just haurem de girar a la dreta on ens endinsarem en una pineda, deixant la riera a mà dreta. Continuem pel sender durant 1 km, en el qual podrem trobar una gran varietat de vegetació, ens desviarem a la dreta per trobar-nos amb la pista del camí cap a l’Ermita de Santa Maria de Bell-lloc, on tornarem a girar a la dreta per continuar la nostra ruta.

Després d’uns 200 metres, a la zona boscosa de l’esquerra trobarem una mica amagat el Forn del Mas Antoniet amb una estructura pròpia de la seva època. Després de visitar el forn, seguirem la pista on veurem, entre la vegetació, una petita presa o resclosa per retenir i agafar l’aigua que es conduirà cap al molí.

Finalment, seguirem la pista principal fins arribar a l’enllaç amb el camí de Can Pere Tià fins arribar al punt d’inici.

Molí de Mas Xifra. És un molí fariner datat ja el 1315. Ha sofert episodis d’enrunament i reconstrucció i actualment el trobem com a resultat de remodelacions del s. XVIII i del treball d’escoles taller. La construcció es troba situada a la part baixa de la conca de la riera de Bell-lloc, proper als camps de conreu.

Forn del Mas Antoniet. Forn de rajols en considerable bon estat de conservació on podrem veure l’espai on es posava la llenya i les feixines per escalfar i coure el fang.