Passejada per la Barata

March 1, 2012
March 2012

near Rellinars, Catalunya (España)

Deixem el cotxe a l’aparcament de ‘Cantarelles’, just passat la Barata. La Barata, antic emplaçament del búnquer i protecció antiaeri de l’Azaña, Roca del Corb, baixada a la Barata pel camí que passa per l’altre costat del Torrent Roig
Des de la Roca del Corb es gaudeix d’una vista excepcional, i mirant a sota cap a llevant es veuen les restes del búnquer i més avall la casa Salvans, habitada l’any 1938 per Manuel Azaña, i aquí en faig un resum:
Amb l'avançament de les tropes nacionals i el trasllat de les Corts a Barcelona, el govern republicà va buscar casa pel President Manuel Azaña i el novembre de 1937 van inspeccionar la Casa Salvans.
Els tècnics van considerar que reunia les condicions adequades si es feia un refugi al soterrani i, a més, sobre la casa, al peu de la Roca del Corb, es situava una base de protecció antiaèria, amb un petit búnquer per emmagatzemar artilleria.
Quan totes les reformes van quedar enllestides, al febrer de 1938, Azaña i la seva dona, Dolores Rivas, van anar a viure a la Torre Salvans, juntament amb una part del seu equip i de la seva guàrdia personal.
Azaña va marxar de Matadepera el 21 de gener de 1939, cinc dies abans de l'arribada de les tropes nacionals. El 5 de febrer va iniciar el seu exili a França i el dia 27 va dimitir com a President.
Excursió curta, molt fàcil –excepte un punt de pujada a la Roca del Corb- agradable i amb moltes vistes.

Búnquer

Antic emplaçament antiaeri

• Photo of salvatalo
    salvatalo Mar 1, 2012

Si feu un clic sobre el títol, obrireu un bloc “imma, el meu blog” que en motiu de la caminada popular ‘Anem a fer un tomb’ vam poder visitar la casa o torre Salvans, i explica en detall la seva història.