Passejada pels tres turons de Sant Gervasi (Barcelona)

Photo ofPassejada pels tres turons de Sant Gervasi (Barcelona) Photo ofPassejada pels tres turons de Sant Gervasi (Barcelona) Photo ofPassejada pels tres turons de Sant Gervasi (Barcelona)

October 16, 2023
October 2023

near Gràcia, Catalunya (España)

La ruta circular des de FGC Gràcia passa pels tres turons del barri barceloní de Sant Gervasi. El Turó del Putxet (2.5 km), el Turó de Monterols (4.5 km) i el Turó de Modolell (5.1 km), per finalitzar de nou al punt de sortida.
Barcelona és una ciutat plena de turons al vessant sud de Collserola i aquests són els tres més meridionals al sud de la serra. Cal dir que el turó de Modolell l'hem de "suposar", doncs la zona on està ubicat està totalment urbanitzada i no dona sensació de que estiguem en un turó. Però als mapes urbans surt indicat un vèrtex amb el nom i l'altura de 108 metres sobre el nivell del mar.

INICI I FINAL
A l'estació FGC Gràcia.

ITINERARI
La ruta és gairebé tota urbana, només xafem terra dins dels parcs del Putxet i de Monterols.

Sortim de l'estació de Gràcia i seguim els carrers Marià Cubí, Regàs i Lincoln fins arribar primer a Madrazo (wp01) i més endavant ala Via Agusta (wp02) que la travessem sempre en direcció muntanya. Pujant per Lincoln trobem a ma dreta el bonic Passatge de Sant Felip (wp03), que el travessem fins al carrer Saragossa, que anem cap a l'esquerra fins a passar la Ronda del General Mitre (wp04). Continuem pel peatonalitzat carrer Ballester fins a Homer (wp05), on girem a l'esquerra per encarar-nos a l'entrada del parc del Putxet.

Arribem a l'entrada del Putxet (wp06) i pugem el turó fent ziga-zagues pels camins del parc. En pocs minuts arribem a dalt del Turó del Putxet (wp07), on podrem gaudir de vistes parcials sobre la ciutat i més obertes sobre la Vall d'Hebró i Collserola. Sortim del parc pel carrer Marmellà (wp08), cap al carrer Hurtado (wp09) i el carrer de Bertran (wp10), que baixa decididament cap a la Ronda del Mig (wp11).

Passada la Ronda anem a cercar el carrer Pàdua (wp12). Travessem Balmes (wp13) i anem a buscar el carrer del Turó de Monterols (wp14), unes escales que ens porten a la porta del parc. Pugem pels camins fins al cap de munt del Turó de Monterols (wp15), on també podrem gaudir de vistes sobre la ciutat, Collserola, el Baix Llobregat i altres indrets.

Deixem el turó pel carrer Hercegovina (wp16) i passem el carrer de Muntaner (wp17). Cal comentar que aquest punt és un "coll", doncs el carrer Muntaner baixa tant pel vessant mar com el de muntanya. Seguim pel carrer de Vallmajor (wp18). En arribar a la cantonada amb Copèrnic, estem al turó de Modolell (wp19), però es inapreciable degut a la urbanització de la zona.

A partir d'aquest punt, el carrer de Vallmajor baixa moderadament cap a la Via Augusta. Abans d'arribar-hi, però, seguim a l'esquerra (wp20) pel carrer Raset, fins al carrer Alfons XII (wp21), la Plaça Molina (wp22) i amb pocs minuts arribem a l'estació FGC Gràcia, on donem per acabada la passejada.