Passejada des d'Olot a Sant Martí del Corb per la carretera de la Quintana

Photo ofPassejada des d'Olot a Sant Martí del Corb per la carretera de la Quintana Photo ofPassejada des d'Olot a Sant Martí del Corb per la carretera de la Quintana Photo ofPassejada des d'Olot a Sant Martí del Corb per la carretera de la Quintana

October 24, 2022
October 2022

near Pocafarina, Catalunya (España)

La Vall del Corb és un dels paratges més interessants del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa i connecta la cubeta olotina amb la fageda d'en Jordà i el volcà de Santa Margarida entre la carretera de Santa Pau i la Serra del Corb.
La carretera de la Quintana, que comença al barri olotí de Bonavista, transcórre entre camps de cereals, de pastura i masos fins a la carretera del Corb, on trobem la casa de la Quintana. Al cap de poc, ja veiem la pista que s'endinsa cap a la serra i trobarem a la base de la muntanya l'ermita de Sant Martí, una de e¡les més boniques del Parc Natural.

INICI I APARCAMENT
Deixem el cotxe al final del carrer de la Gódua, a tocar del Parc de Bonavista, un lloc molt ben arranjat amb font i parc infantil.

ITINERARI
Sortim del Parc de Bonavista cap al sud, cap a la carretera de la Quintana (indicat). Passem pel Club d'Hípica de Bonavista (WP01), on podreu veure a dreta i esquerra les quadres i els cavalls menjant. Seguim la carretera entre boscos i camps i arribem al mas de les Arenes (WP02) i més endavant a la carretera de la Sunyera GIV-5252, (WP03), més coneguda com la carretera del Corb. Haurem d'anar cap a l'esquerra, fins a trobar la pista (WP04) que puja a l'ermita de Sant Martí (tot indicat)

Seguim uns 500 metres la pista i arribem a l'ermita de Sant Martí del Corb (WP05). És una església d'una sola nau i absis semicircular. L'accés es realitza a través d'una escalinata i d'una porxada sostinguda per pilastres i teulada a dues vessants. A cada costat de la porta d'ingrés hi ha dues obertures amb reixes de ferro forjat que permeten observar l'interior del temple. Damunt el frontispici hi ha el cloquer, d'espadanya, amb un sol ull. No hi ha dades històriques que en facin referència, tot i que sembla romànica.

Seguim la pista cap a l'oest, o sia a l'esquerra i arribem al mas de l'Antiga (WP06) una casa de pagès que la creuem pel mig. Seguint la pista avall, de seguida arribem a la carretera del Corb (WP07) on anem cap a l'esquerra i al cap de poc arribem a la carretera de la Quintana (WP08).

Ara només ens caldrà desfer el camí d'anada i arribar en poc més de mitja hora al barri de la Bonavista de la ciutat d'Olot, on donem per acabada la passejada per la Vall del Corb